به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی روز یکشنبه در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت افزود: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که نظام شاهنشاهی برای بقای خود، به ابرقدرت های غرب و شرق باج می داد تا از او حمایت کنند، ولی آنچه که مردم ایران را در برابر این قدرت ها پیروز گرداند، عزت و اقتدار بود؛ بنابراین نباید گذاشت این عزت و اقتدار با کوتاه آمدن و غیره لطمه ای ببیند.
وی با بیان این که دولت عربستان با توجه به اتفاق های رخ داده در فاجعه منا، نیازمند حضور ایرانیان در مراسم حج می باشد، ادامه داد: شما به عنوان نمایندگان نظام اسلامی در ساماندهی حضور ایرانیان در مراسم حج هستید و باید بدانید که اساس و پایه نظام اسلامی، بر اقتدار و عزت است.
امام جمعه موقت قم، حفظ عزت و اقتدار حجاج ایرانی را همسو با عقل و منطق و دور از افراط و تندروی عنوان کرد و گفت: تاکید بر عزت، منافاتی با همکاری ندارد، چراکه عزت و اقتدار با عقل و منطق سازگار است، ولی با کوتاه آمدن ناسازگاری دارد.
سعیدی همچنین ارائه هرچه بهتر خدمات به حجاج ایرانی بیت الله الحرام را از مسئولان خواستار شد.

** تامین مطالبات ایران در مذاکرات با مسئولان عربستان
حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عربستانی گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، مطالبات ایران تامین شد و تمام تلاش ما برگزاری حجی عزت مندانه، در شان حجاج ایرانی و همراه با امنیت است.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.