علیرضا کبیری روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در فروردین ماه امسال، چهار هزار و 766 تن برای اهدای خون به مرکزهای انتقال خون استان قم مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و 814 تن موفق به اهدای خون شدند.
وی خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال جاری تعداد 285 تن از کسانی که برای نخستین بار برای اهدای خون مراجعه کردند، نمونه اولیه گرفته شد.
وی گفت: بانوان نیز چهار درصد اهداکنندگان را تشکیل می‌ دهند که نسبت به سال پیش تغییر محسوسی نداشته است و 160 تن از کل اهداکنندگان فروردین ماه امسال را شامل می شوند.
معاون اداره کل انتقال خون قم اظهار کرد: از این تعداد اهداکنندگان دو هزار و 242 تن اهداکننده مستمر بودند که نسبت به سال گذشته رشد 4.6 در صدی داشته است.
کبیری افزود: در فروردین ماه امسال با تلاش کارکنان این اداره کل، تمامی نیاز مرکزهای درمانی استان قم برطرف و بیش از چهار هزار و 498 واحد خون و فراورده‌های خونی به مراکز درمانی استان ارسال شد.
وی اظهار کرد: درخواست مرکزهای درمانی استان بیش از 13 درصد رشد داشته و بالاترین نوع فراورده درخواستی این مرکزها برای مصرف بیماران گلبول قرمز با دو هزار و 155 واحد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته یک هزار و 433 واحد خون و فراورده‌ های آن به شبکه خون رسانی کشور ارسال شده که نسبت به سال پیش کاهش 29 درصدی داشته است.
دراستان قم دو مرکز انتقال خون در خدمت شهروندان قرار دارد.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.