به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه سه شنبه در جلسه توجیهی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قم، افزود: نامزدهایی که با تخلف از قانون، زودتر از موعد تبلیغات می کنند، چطور می توانند پس از انتخاب شدن به قانون پایبند باشند.
وی اضافه کرد: اقدامات نامزدها در فضای مجازی توسط پلیس فتا روزانه رصد و گزارش آن تهیه می شود، هیات نظارت بر انتخابات می تواند برای رد صلاحیت افراد حین تبلیغات نیز تصمیم گیری کند و قانونگذار اختیار کاملی در این زمینه به هیات داده است.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که نظارت بر شمارش آرا نیز از وظایف هیات نظارت بر انتخابات است، گفت: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که این هیات امانتدار رای آن هاست و برای ما هیچ فرقی نمی کند که چه کسی وارد شورا شود.
امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: آخرت خود را برای هیچ کسی نمی فروشیم و با وجود این که هر کدام از ما سلایق سیاسی خاصی داریم، ولی دلیل نمی شود از فرد خاصی حمایت کنیم و حق الناس را زیر پا بگذاریم.ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی علاوه بر این که هیچ لیست انتخاباتی نداریم، حق دخالت در انتخابات را از نظر شرعی و قانونی نداریم و هر کاندیدایی که خود را منتسب به ما کند، خلاف قانون است.
وی با اشاره به این که هدف اصلی ما مشارکت حداکثری است، تاکید کرد: در بررسی صلاحیت ها نشان دادیم که می خواهیم مردم حماسه ای رقم بزنند و مشت محکمی بر دهان دشمنان بکوبند.
امیرآبادی فراهانی گفت: هیات نظارت بر انتخابات تمام تلاش خود را به کار گرفت تا آبروی داوطلبان شرکت در انتخابات شوراها حفظ شود و افراد صالحی در معرض رای مردم قرار گیرند.
وی گفت: نسبت افراد شرکت کننده در نامزدی برای انتخابات شوراها در استان قم نسبت به افراد رد صلاحیت شده بسیار کم می باشد و این نشان دهنده این است که افراد صالح وارد عرصه انتخابات شده اند.
وی با بیان این که نگاه هیات نظارت برانتخابات استان برتایید صلاحیت افراد بود، گفت: در این راستا بخش زیادی از ثبت نام شوندگان در مسیر انتخابات قرار گرفتند و تایید صلاحیت شدند.
به گفته رئیس هیات نظارت بر انتخابات قم، در روستاهای قم 15 تن و در شهر قم 9 تن رد صلاحیت شدند که بیشتر این افراد دو تابعیتی بوده و یا در دادگستری استان پرونده دارند.
امیرآبادی فراهانی افزود: هیات نظارت بر انتخابات 2 وظیفه عمده حفظ حقوق داوطلبان و ثبت شوندگان در انتخابات و همچنین حفظ حقوق مردم، جامعه و حاکمیت را دارد که در حال حاضر وظیفه هیات نظارت در این 2 بخش تمام شده است.
وی افزود: مرحله بعدی کار هیات نظارت انتخاب ناظران برای صندوق های رای است که بر این اساس قانونگذار برای هر صندوقی یک تن را تعیین کرده که با توجه به تعداد نامزدهای شرکت کننده در قم، مجوز گرفته ایم تا برای هر صندوق 2 ناظر تعیین شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
جلسه توجیهی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و حجت الاسلام ذوالنوری عضو هیات نظارت بر انتخابات قم در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد و در پایان نامزدها سوالات خود را از مسئولان اجرایی پرسیدند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.