به گزارش ایرنا، رضا سیار شامگاه سه شنبه درجلسه توجیهی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قم ، افزود: در این راستا صورتجلسه جداگانه ای در شورای تامین استان برای تبلیغات نامزدها در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تهیه شده است.
وی تاکید کرد: تمام اقدامات تبلیغاتی در این روز و در محدوده 2 مکان مقدس ذکر شده از سوی هیات نظارت و اجرایی انتخابات، شهرداری و نیروی انتظامی مراقبت می شود.
سیار ادامه داد: تبلیغات و توزیع عکس در مسیر راهپیمایی نیمه شعبان ممنوع است و نامزدها نباید در این زمینه بی مسئولیت باشند.
وی گفت: تبلیغات نامزدهای شرکت کننده در پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا از ساعت هشت صبح 21 اردیبهشت آغاز می شود و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه یعنی 24 ساعت قبل از آغاز انتخابات ادامه دارد.
وی افزود: پس اعلام لیست نهایی افراد تایید صلاحیت شده در انتخابات شوراها از سوی هیات اجرایی فرمانداری ،افرادی که رد صلاحیت شده اند نیز می توانند علت این مساله را از این هیات جویا شوند.
سیار اضافه کرد: در زمینه تبلیغات نامزدهای انتخابات جلسه های مختلفی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه چاپخانه داران و شهرداری برگزار و تصمیم های بسیار شایسته و بایسته ای گرفته شده است.
وی بیان کرد: هر کدام از نامزدهای انتخابات در هر منطقه شهرداری می توانند یک ستاد انتخاباتی تشکیل دهند؛ استان قم هشت منطقه شهری و هر کدام از شهرهای تابعه قم نیز یک منطقه شهری دارد.
وی تاکید کرد: دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور درباره بایدها و نبایدهای تبلیغات در اختیار همه کاندیداها قرار گرفته است و باید به تمام مصادیق مجاز و غیرمجاز در تبلیغات را عمل کنند.
فرماندار قم به تعیین نمایندگان نامزدها برای نظارت پای صندوق های اخذ رای اشاره و بیان کرد: برای شهرهای کوچک که تعداد داوطلبان آن زیر 10 تن است، افراد برای هر صندوق می توانند یک نماینده انتخاب کنند و برای شهرهای بالای 10 تن به ازای هر پنج شعبه ثبت نام اخذ رای یک تن انتخاب می شود.
وی افزود: در استان تهران و کلانشهرها این موضوع با توافق هیات اجرایی تعیین می شود که در جلسه 17 اردیبهشت ماه هیات نظارت بحث مفصلی در این زمینه شد و با توجه به این که در شهر قم تا امروز بیش از 500 تن در عرصه رقابت باقی مانده اند باید در تعداد نمایندگان تجدید نظر کنیم.
سیار با اشاره به انتخاب عناوین حزبی و ائتلافی بدون شناسنامه و غیرقانونی از سوی نامزدها، گفت: 50 حزب، انجمن، گروه و ان جی او سیاسی دارای هویت در استان قم ثبت شده و اعتبار قانونی دارد؛ اگر از اسم حزبی غیر از این اسامی در تبلیغات استفاده شود غیرقانونی است.
وی با تاکید بر این که با رعایت قانون احزاب، تشکل ها و صنوف سیاسی لازم الاجراست، تاکید کرد: انتخاب القاب، عناوین و لگوهای خاصی که تاکنون به صورت قانونی ثبت نشده است، مشروعیت قانونی ندارد.
وی در عین حال افزود: افراد می توانند از 2 تا 13 تن با یکدیگر ائتلاف کنند و اسم ائتلاف به همراه تعداد افراد حاضر در این ائتلاف را در تبلیغات استفاده کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
جلسه توجیهی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس هیات نظارت بر انتخابات قم و حجت الاسلام ذوالنوری عضو هیات نظارت برگزار شد و در پایان نامزدها سوالات خود را از مسئولان اجرایی پرسیدند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.