به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دبیر برگزاری سالانه «سه روز با عکاسان» در گفت ‌وگو با خبرنگاران در این باره اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه های مختلف هنری از جمله عکاسی و اعتلای علمی آن، شاهد پیشرفت های چشمگیری هستیم و کوشش می ‌کنیم تا دانشِ دانشجویان فرادانشگاهی شود، به نحوی که آنها با مباحث علمی روز جهان و بازار کار آشنایی پیدا کنند و بتوانند از آموزه‌ های خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند و به شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود دست یابند.
ناصر ابراهیمی افزود: در همین راستا برای رسیدن به این هدف با برنامه‌ ریزی های بلندمدت توانستیم در سال گذشته به همت مدیریت و تلاش های معاونت آموزشی و مدیریت گروه مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم (دانشگاه جامع علمی کاربردی) برای نخستین بار رشته عکاسی تبلیغات را در مقطع کارشناسی در این مرکز راه اندازی کنیم.
عضو هیات مدیره انجمن عکاسان قم بیان کرد: با وجود سهم 39 درصدی صنعت در استان قم، عرصه تبلیغات و عکاسی و ظرفیت های آن نادیده گرفته شده است و برگزاری چنین دوره‌ هایی می‌ تواند فضای بسیار مناسبی برای اشتغالزایی دانشجویان عکاسی ایجاد کند.
وی افزود: با آشنا شدن صاحبان صنایع و تولیدکنندگان از این ظرفیت ها و توانمندی ها، می توانیم مانع از برون ‌سپاری سفارش های کار در رشته های عکاسی و گرافیک به خارج از استان قم و خروج سرمایه‌ ها از این استان شویم.
وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه عکاسی تبلیغاتی استان قم در نگارخانه شهید کلهری گفت: در دومین دوره سالانه «سه روز با عکاسان» میزبان عکاسان و علاقه‌ مندان به رشته عکاسی هستیم و برنامه‌ های گوناگونی مانند برگزاری کارگاه‌ های آموزشی عکاسی، نشست های تخصصی، بخش نگاه ویژه و پانل تصویری با حضور استادان کشوری و استانی برگزار می شود.
این کارگاه سه روزه، از امروز در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم (دانشگاه جامع علمی کاربردی) شروع شده است و تا روز پنجشنبه (21 اردیبهشت ماه جاری) ادامه دارد و شرکت برای عموم آزاد است.
نخستین دوره «سه روز با عکاسان» اردیبهشت ماه سال گذشته در این مرکز علمی برگزار شده بود.
مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم، وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی کشور از سال 82 تاسیس شده است و در حال حاضر این مرکز با 15 هزار مترمربع زیربنا در خیابان شهید کلهری در مجتمع شهید کلهری قرار دارد و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فعالیت های آن می توانند در قم با تلفن 37220940 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.