به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم، احمد ذاکری در گفت و گویی افزود: مواد پلاستیکی و شیمیایی، غلات، کفش، چسب، فرش، لوازم‌خانگی و محصولات کشاورزی بیشترین کالاهای صادرشده از استان قم به کشورهای هدف صادراتی ازجمله عراق و افغانستان هستند.
وی با بیان اینکه توجه ویژه دولت یازدهم به صنعت و صادرات استان قم موجب تبدیل این استان به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی کشور شده است افزود: طی چند سال گذشته جواز تاسیس580 واحد جدید صنعتی با سرمایه‌گذاری 12 هزار و 34 میلیارد ریال و اشتغالزایی هفت هزار و 200 تن، صادر شده است که اجرای این برنامه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای استان قم بود.
ذاکری با اشاره به اجرای طرح ارائه تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی توسط دولت یازدهم خاطر نشان کرد: بیش از 2 هزار و 900 میلیارد ریال به 200 واحد صنعتی و کشاورزی قم در قالب تسهیلات رونق تولید پرداخت شد ضمن اینکه به منظور حمایت از صادرکنندگان و تولیدکنندگان در دولت تدبیر و امید از 40 صادرکننده نمونه تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
وی افزود: طرح اعطای تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در دولت یازدهم تصویب و از تیرماه 1395 در کشور اجرایی شد که بر اساس این طرح تا هشتم فرودین ماه امسال، 141 واحد صنعتی قم از این تسهیلات استفاده کرده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ادامه با اقدام های صورت گرفته برای معرفی توانمندی‌های صنایع قم به تاجران داخلی و خارجی، گفت: پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری و برگزاری90 نمایشگاه داخلی تخصصی با پشتیبانی دولت از اقدام های مهم در معرفی کالای ها و تولیدات واحدهای تولیدی قم بود.
بیش از 95درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد
در این استان یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که یک هزار و 500واحد به صورت فعال و نیمه فعال به فعالیت خود ادامه می دهند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.