سعید اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش ها مربوط به روستای کرمجگان در بخش کهک با 58 میلی متر، روستای فوجرد در بخش خلجستان با 50 میلی متر و روستای سنجگان در بخش سلفچگان با 35 میلی متر بوده است.
وی، میزان بارش در بخش های کهک، دستجرد، قنوات، سلفچگان و جعفریه به ترتیب 35، 33، 24، 22 و 16 عنوان کرد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری(ابتدای مهرماه) تاکنون، 143.7 میلی متر بارش باران در شهر قم به ثبت رسیده است که این میزان در مدت مشابه پارسال، 112.5 میلی متر بوده که افزایش 32.2 میلی متری نشان می دهد.
اسماعیلی افزود: میزان بارندگی در شهر قم در میانگین بلندمدت(میانگین بارش های 20 سال گذشته از ابتدای مهرماه تا امروز) 130 میلی متر بوده است.
به گفته وی، میزان بارش ها در شهر قم در میانگین بلندمدت سال زراعی(میانگین بارش های 20 سال گذشته از ابتدای مهرماه هر سال تا پایان شهریورماه سال بعد) 142 میلی متر به ثبت رسیده است.
وی پیش بینی کرد: هوای امروز قم نیمه ابری در برخی ساعات با افزایش ابر، در پاره ای نقاط رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت باشد که سمت باد غربی با حداکثر سرعت بین 50 تا 65 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
اسماعیلی افزود: برای روز یکشنبه نیز هوای قم کمی ابری در بعدازظهر با افزایش موقت ابر، در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید که سمت باد غربی با حداکثر سرعت بین 40 تا 55 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: هوای دوشنبه نیز کمی ابری، در بعدازظهر با افزایش ابر، در برخی نقاط رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود که سمت باد غربی با سرعت بین 50 تا 65 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.
وی بیشینه و کمینه دمای امروز، فردا و پس فردای قم را به ترتیب 26 و 15، 30 و 16، 32 و 15 درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت: هوای قم در هفته جاری رو به گرمی خواهد رفت.
به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی قم، بیشینه و کمینه دمای شهر قم در روز گذشته 29 و 14 درجه سانتیگراد بود.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.