به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه درجلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به این که شرکت در انتخابات واجب کفایی است، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی بر اساس مبانی شریعت اسلام، حق تعیین سرنوشت کشور را به دست مردم سپرده، بنابراین شرکت ایرانیان در انتخابات عمل به مسئولیت دینی و ملی است که بر عهده آنان قرار دارد.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که میان نظام اسلامی با دولت، تفاوت وجود دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی، ادامه نهضت معصومین (ع) است و هرکس با آن مخالفت کند باید در برابر خداوند متعال پاسخگو باشد.
وی افزود: این نظام تحت مدیریت ولی فقیه اداره می شود و از جمله بزرگترین نعمت های الهی به مردم ایران است.
وی ادامه داد: مردم برای برقراری این نظام الهی و اسلامی، جانفشانی ها انجام دادند و خون های بسیاری در این راه ریخته شد؛ حفاظت از نظام اسلامی وظیفه همگان است و نباید در مورد آن سیاه نمایی کرد.
این مرجع تقلید گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید در عمل ولایتمدار، استکبار ستیز و خادم مردم باشند؛ مردم وظیفه دارند به کسی رای دهد که این سه ویژگی را در خود دارد.
وی با اشاره به این که مردم خود باید براساس ویژگی های یاد شده فرد اصلح را انتخاب کنند، ادامه داد: شرکت در انتخابات وظیفه ای بسیار مهم و حساس است که همه مردم وظیفه دارند در آن حضوری فعال و پرشور داشته باشند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.