به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: امت اسلامی باید دارای قدرت باشد تا خدشه‌ای به عزت آن وارد نشود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراتب قدرت در اسلام قدرت عقیده و ایمان است افزود: نخستین گام در تثبیت قدرت یک کشور قدرت نظامی آن است، دشمنان اسلام از مرگ می‌هراسند ولی شهادت در راه خدا برای یک مسلمان بالاترین درجه از مراتب سعادت است.

وی با اشاره به قدرت علمی مسلمانان گفت: اسلام می‌خواهد که همه مسلمانان اهل علم و فهم باشند و در فناوری و صنایع به آخرین مراتب پیشرفت نائل شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت بسیار بالای قدرت نظامی گفت: از اصولی که اسلام روی آن بسیار تأکید دارد تقویت هر چه بیشتر قدرت نظامی است قدرتی که توان بازدارندگی داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان از عقل به‌عنوان یکی از اصول در اسلام یادکرد و خاطرنشان کرد: عقل با علم تفاوت دارد عقل در اسلام یعنی قدرت بصیرت و تشخیص حق از باطل که نیازمند مراتب بالای تقواست.

وی از سیاست و حکومت اسلامی به‌عنوان دو اصل دیگر از اصول اساسی اسلامی نام برد و گفت: امت اسلامی باید دارای نظام حکومتی مستقل باشد و برای رفع تبعیض و فقر و بی‌عدالتی در جامعه تلاش کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله نفوذ در کشور، تصریح کرد: هدف آمریکا برای مقابله با نظام سیاسی ایران تقویت عناصر داخلی طرفدار غرب است.

وی بابیان اهمیت خشونت در مقابله با دشمنان نظام اسلامی گفت: اگر از اول محکم و قوی در برابر وزیر خارجه انگلیس ایستاده بودیم جرات نمی‌کرد سخنان توهین آمیزش را تکرار کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614033
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.