به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، لیگ شانزدهم جام خلیج‌فارس با تمام فرازوفرودهایی که برای تمام تیم‌ها داشته به هفته‌های پایانی خود نزدیک شده است.

صبای قم ازجمله تیم‌هایی است که بیشتر در معرض فرود بوده تا فرازهای متوالی  و اصلاً نتوانسته تیم از شرایط ناگوار نجات پیدا کند.

طبیعی است صبایی که در دقیقه 90 و واپسین لحظات راهی مسابقات شد بهتر از این نمی‌توانست نتیجه بگیرد و انتظار بیهوده نیز نمی‌توان از تیم داشت.

نمایندگان فوتبال قم با توجه به نتایج ضعیفی که در لیگ شانزدهم کسب کردند هیچ‌گاه به نیمه اول جدول رده‌بندی نرسیدند و همیشه در قسمت دوم جدول بوده‌اند

در نیم‌فصل دوم جابه‌جایی‌هایی در بین بازیکنان این تیم رخ داد و افراد جدیدتری آمدند که ثمره این کار نتایج بسیار بهتری نسبت به نیم‌فصل اول نصیب صبای قم کرد.

عبدالصمد مرفاوی تا پایان هفته بیست و ششم در صبا به آمار 5 پیروزی، 10 تساوی و 11 شکست دست‌یافته است و عملکرد خط دفاعی خیره‌کننده صبا در نیم‌فصل دوم یکی از فرشتگان نجات این تیم تا این جای کار بوده است، البته که از عملکرد بسیار خوب محسن فروزان دربازی‌های اخیر نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

اما در مقابل آن عملکرد خط حمله صبایی‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زند و آن‌ها با به ثمر رساندن 18 گل پس از ماشین‌سازی دومین خط آتش ضعیف لیگ را دارد.

صبای قم در آخرین دیدار خود به مصاف یکی از مدعیان قهرمانی رفت و با نتیجه باورنکردنی سه بر صفر مهمان خود را بدرقه کرد تا شانس ماندن این تیم در لیگ برتر دوباره رنگ تازه‌ای بگیرد.

صبایی‌ها، تراکتوری را از پیش رو برداشتند که تا به اینجای کار تنها دوشکست را در کارنامه داشت و با این کار بزرگ یک روحیه دوچندان برای ادامه کار گرفت.

شاگردان مرفاوی در هفته بیست و هفتم باید به مصاف استقلال تهران بروند و در صورت پیروزی برابر این تیم شانس اول ماندن در لیگ برتر خواهند بود.

با توجه به جدول رده‌بندی به نظر می‌رسد که سقوط ماشین‌سازی از پیش تعیین‌شده باشد و جنگ ماندن بین تیم‌های سیاه‌جامگان، صبا، سایپا و صنعت نفت آبادان است.

با پیروزی به‌دست‌آمده در هفته گذشته برابر تراکتورسازی، به نظر می‌رسد شانس به صبا رو کرده و لیگ برتر به آن‌ها لبخند زده است.حالا باید منتظر ماند و دید که نمایندگان فوتبال قم می‌توانند تیمی را از پیش رو بردارند که در جام حذفی مقابل آن‌ها حذف شدند یا نه؟

مسابقه دو تیم بیشتر می‌تواند جنبه انتقامی داشته باشد چراکه در بازی دور رفت حواشی بسیار زیادی بین بازیکنان ایجاد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610929
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.