به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، علیرضا خاکی با بیان اینکه محدوده بافت مصوب هزار و ۷۴ هکتار است، افزود: این فضا ۸/۶ درصد از محدوده شهر را شامل می‌شود و ۲۰ درصد جمعیت، یعنی ۲۰۰ هزار نفر، در آن سکونت دارند.

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: این محدوده مصوب وزارت کشور در سال ۸۵ است که با سه شاخصه ریزدانگی، نفوذناپذیری و نبود پایداری محاسبه شده است.

خاکی با تاکید بر اینکه این محدوده با همین شاخصه‌ها تا هزار و ۸۰۰ هکتار قابل افزایش است، بیان کرد: پذیرفتن این مساله و افزایش محدوده بافت فرسوده مراحل اداری سخت‌گیرانه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هکتار از بافت فرسوده شهر قم در منطقه هفت و هسته مرکزی شهر قرار دارد، تصریح کرد: این مساله نشان می دهد که مشکلات بافت فرسوده و آسیب‌های اجتماعی که ممکن است در این محلات اتفاق بیفتد، تهدید قابل توجهی است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان رویکرد بهسازی را در دستور کار قرار داده و نوسازی را جز در مواردی خاص نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: در این عرصه هم بافت تاریخی که غالبا در محدوده بافت فرسوده قم قرار گرفته برای سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم اولویت دارد.

خاکی با بیان اینکه بافت فرسوده در شهرها آسیب های متعددی را به دنبال دارد، افزود: آنچه که اهمیت دارد توجه بیشتر مدیران به بهسازی و نوسازی این بافت ها با ارائه تسهیلات و مشوق ها است.

 

۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610693
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.