به گزارش ایرنا، سید مرتضی سقائیان نژاد عصر شنبه در دویست و بیست و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: معمولا در شهرهای بزرگ کشور در بحث مدیریت ستاد نوروزی یک انسجام و وحدت وجود دارد که این انسجام در قم باید بیشتر از این باشد.
وی اذعان داشت: در ستاد تسهیلات نوروزی قم هریک از نهادها به صورت جداگانه و مستقل برنامه هایی را تدارک می بینند و در مسائلی نیز مسئولیت ها و وظایفی را برای شهرداری پیش بینی می کنند.
سقائیان نژاد گفت: به طور معمول در کلانشهرها شهردار جانشین استاندار در شهر است و امور سیاسی توسط استاندار و امور اجرایی نیز از سوی شهردار پیگیری می شود و در حقیقت همه مسائل مربوط به اسکان مسافران مانند اطلاع رسانی در ورودی های شهر تحت یک مدیریت واحد انجام می شود.
شهردار قم همچنین استقرار ستاد اطلاع رسانی به زائران در عوارضی آزادراه قم - تهران را از جمله مشکلاتی ستاد تسهیلات زائران قم دانست و گفت: ستادهای اطلاع رسانی نباید در مدخل ورودی شهر مستقر باشند، بلکه بهترین مکان برای مستقر شدن آنها 1 یا 2 کیلومتر مانده به عوارضی است.
سقائیان نژاد همچنین از شهرداری، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش به عنوان بهترین ارگان ها برای مدیریت شهر در مباحث مختلف بویژه اسکان زائران یاد کرد و افزود: هماهنگی دستگاه های مختلف تحت نظر یک مجموعه خاص موجب می شود تا در مواقع بروز بحران و بوجود آمدن شرایط خاص مانند وضعیتی که به لحاظ بارندگی در ایام نوروز با آن مواجه بودیم، با مشکل کمبود مکان برای اقامت زائران روبرو نشویم.
شهردار قم همچنین خاطرنشان کرد: ما برای اسکان زائران به هیچ وجه نباید محل خاصی را در نظر گرفته و یا احداث کنیم، چراکه برخی از مردم در چنین مواقعی برای در اختیار قرار دادن منازل خود جهت اسکان زائران آمادگی کامل دارند که می توان با هماهنگی اداره کل اماکن از واحدهای مسکونی که شرایط لازم برای این کار را دارند، به بهترین شکل ممکن استفاده و برای صاحبان آنها نیز منبع درآمدی را ایجاد کنیم.
وی با اشاره به استقبال خوب زائران نوروزی از اقامت در کمپینگ های اقامتی شهرداری قم مستقر در بوستان های این شهر، گفت: باید تمامی بوستان های شهر که ظرفیت ایجاد کمپینگ زائر و مسافر دارند را تقویت کنیم.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام نیمه شعبان، بر آمادگی همه جانبه به منظور پذیرایی و ارایه خدمات به زائران در این ایام فرخنده و مبارک تاکید کرد و گفت: طرح تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کریمی به بلوار پیامبر اعظم(ص) که تاثیر بسزایی بر کاستن از حجم ترافیکی منتهی به بلوار شهید کریمی دارد، باید تا پیش از نیمه شعبان به بهره برداری برسد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.