به گزارش ایرنا، حجت اسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در جلسه هماهنگی هیات های عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم افزود: نظام جمهوری اسلامی عرصه خدمت گذاری به مردم را به نحو احسن فراهم کرده است و مردم با شرکت در انتخابات تعیین می کنند خدمتگزاران آنان در عرصه های مختلف، چه کسانی باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که رای مردم حق الناس است، بیان کرد: کار نظارت بر انتخابات سنگین است و نمی توان آن را به نحو سلیقه ای انجام داد؛ باید کسانی که به درد مملکت و مردم می خورند و شرایط لازم را برای تصدی کارهای مدیریتی دارند به صحنه انتخابات وارد شوند.
وی ادامه داد: اگر به خاطر برخی مسائل و ملاحظه ها، افراد ناتوان وارد عرصه مدیریت کشور شوند، مجموعه نظام از وجود افراد خدمتگزار محروم خواهد شد، بنابراین نمی توان با نگاهی سطحی و شخصی کار نظارت را انجام داد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی با محوریت ولایت به پیشرفت های خود در عرصه های مختلف ادامه می دهد؛ اگر کسی بخواهد وارد شود که با محوریت نظام فاصله دارد، این ظلم به نظام و خود آن فرد است.
وی افزود: اگر کسی وارد حلقه اجرایی و نظارتی نظام شد اما به اصول نظام وفادار نبود، خود را در معرض جهنمی شدن قرار داده است و این مساله یک بیماری خطرناک برای مجموعه کشور به حساب می آید.
وی ادامه داد: نباید اجازه داد بیماری های واگیردار وارد نظام شود و افرادی که در بخش نظارت بر انتخابات فعالیت می کنند باید مراقب باشند تا افرادی که آلودگی فکری، مالی، اعتقادی و وابستگی به جناح های فاسد را دارند به هیچ عنوان وارد سیستم نشوند؛ در این مساله رحم و حمایت نابجا معنایی ندارد و نمی توان با دید ترحم به افراد داوطلب نگاه کرد.
ذوالنوری گفت: در مرحله تایید صلاحیت ها باید توانمندی های افراد مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس قانون با داوطلبان برخورد شود.
وی افزود: خدمت گذاری به نظام اسلامی از بهترین عبادت هایی است که هر فردی می تواند انجام دهد، بنابراین هیات های نظارت بر انتخابات با حفظ رای مردم که به امانت در اختیار آنان قرار می گیرد در حال خدمت به کشور و انقلاب اسلامی هستند.
این جلسه با حضور فرهاد تجری عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و اعضای ستاد عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم برگزار شد.
دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.