رضا سیار عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 217 تن از این افراد از شهر قم و پنج شهر تابعه و 219 تن نیز از روستاهای پنج بخشداری این استان هستند.
وی اضافه کرد: 200 تن از شهر قم، سه تن از شهر کهک، سه تن از شهر قنوات، هفت تن از شهر جعفریه، 2 تن از شهر سلفچگان و 2 تن نیز از شهر دستجرد برای نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نام ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین از روستاهای تابعه بخش های کهک، مرکزی، جعفرآباد، خلجستان و سلفچگان به ترتیب 47، 60، 28، 32 و 52 تن برای این انتخابات ثبت نام کرده اند.
سیار به آمار ثبت نام کنندگان در چهارمین روز نام نویسی اشاره و بیان کرد: امروز 186 تن برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای قم با مراجعه به فرمانداری ثبت نام کردند که از این تعداد 60 تن برای شهر قم و 126 تن نیز برای بخش ها و روستاهای تابعه بوده اند.
وی از متقاضیان ثبت نام در این انتخابات درخواست کرد: ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند و هرچه سریع تر نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
ثبت نام برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان با سراسر کشور در فرمانداری شهرستان قم و پنج بخشداری تابع آن، 30 اسفندماه 95 آغاز شد و تا ششم فروردین ماه امسال ادامه دارد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه 96 در سراسر کشور برگزار می شود.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.
سیار با بیان این که در پنجمین دوره شوراهای اسلامی در شهر قم 13 تن عضو شورای اسلامی این شهر می شوند، گفت: تعداد اعضای شورای اسلامی پنج شهر خلجستان، جعفرآباد، قنوات، سلفچگان و کهک نیز هر کدام پنج تن است که در مجموع 38 تن برای شوراهای اسلامی شهر استان قم انتخاب می شوند.
وی با اشاره به این که در بیش از 130 روستای استان قم، شورای اسلامی روستا تشکیل می شود، گفت: تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستا بر اساس جمعیت سه یا پنج تن است، از این رو در استان قم بیش از 400 تن برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا انتخاب می شوند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.