محسن ستوده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که طرح جایگزین سازی خودروهای جدید به جای فرسوده از بهمن سال گذشته در قم آغاز شد، افزود: یک هزار و 609 راننده تاکسی در این طرح با مراجعه به 30 دفتر پیشخوان، ثبت نام کردند که 938 تن خودروی جدید تحویل گرفتند.
وی اضافه کرد: یک هزار و 192 راننده تاکسی نیز از طریق بانک های عامل برای دریافت خودرو معرفی شده اند که یک هزار راننده موفق به دریافت کد رهگیری خودرو ساز شدند.
وی بیان داشت: همچنین 129 راننده تاکسی به صورت نقدی اقدام به تهیه خودرو کردند.
ستوده با بیان این که بانک های عامل 200 میلیون ریال وام با سود 16 درصد به رانندگان اعطا می کنند گفت: رانندگان تاکسی برای طرح جایگزین سازی خودرو می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین رانندگان باید حدود 51 میلیون ریال وجه نقد را برای دریافت خودرو واریز کنند ضمن این که خودروهای فرسوده به مبلغ 55 میلیون ریال از آنان خریداری می شود.
به گفته وی، در طرح جایگزین سازی خودروی جدید به جای فرسوده، خودرو های سمند و پژو به رانندگان تحویل داده می شود.
مسئول توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم با اشاره به این که در قم پنج هزار و 724 تاکسی وجود دارد گفت: عمر مفید خودرو ها 10 سال است که طرح جایگزین سازی برای خودروهای مدل 85 اجرایی شد.
ستوده با بیان این که خودروهای فرسوده محیط زیست را به خطر می اندازد گفت: این خودروها هزینه ‌های بسیار سنگینی را در ابعاد اقتصادی، مصرف سوخت، منظر و مبلمان شهری دارند و از سوی دیگر باعث آلودگی و معضلات زیست محیطی می شوند.
وی بیان داشت: حجم زیاد خودروهای فرسوده و خطرات زیست محیطی باعث سیاست گذاری در این حوزه شد تا با ارائه تسهیلات رانندگان تشویق به استفاده از خودروهای جدید شوند.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری *انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.