به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در همایش «گرامیداشت روز مهندس و معرفی ظرفیت های معدنی قم»، با انتقاد از عملکرد بدون برنامه ریزی، افزود: نباید خام فروشی انجام شود، اگر می خواهیم موادی از معدن استخراج کنید، حتما باید برنامه ارزش افزوده و شرایط بهره وری را در نظر داشته باشید.
وی ادامه داد: در اینصورت این کارها می تواند برای ما ثروت اندوزی داشته باشد و در غیر اینصورت امور به صورتی پیش می رود که در گذشته بوده و سود و بهره وری برای ما نخواهد داشت.
وی بیان کرد: استان قم در حوزه های مختلف سیاسی، دینی، مذهبی، موقعیت جغرافیایی، معدن و گونه های گیاهی و دارویی ویژگی های خاصی دارد؛ این استان با وجود داشتن هفت دهم درصد از کل وسعت کشور، 2 درصد از معادن کشور را داراست.
وی با اشاره به وضعیت منحصربه فرد استان قم در بخش معدن، تاکید کرد: باید نسبت به گذشته تلاش بیشتری برای استحصال و بهره وری از ذخایر معدنی داشته باشیم و نهایت سود را کسب کنیم.
۶۷ معدن فعال در استان قم وجود دارد که ۱۴ نوع مواد معدنی از جمله سنگ آهک، سنگ گچ، مرمریت، باریت، سنگ لاشه ورقه، گرانیت، منگنز، خاک صنعتی و نمک آبی از آن ها استخراج می شود.
استاندار قم در ادامه گفت: باید افراط و تفریط در نگاه ها و کارها کنار گذاشته شود و نگاه ملی و انتفاع عمومی در دستور کار همه مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با نگاه ملی تصمیم ها و تعامل های خوبی ایجاد می شود و ما را در راستای افزایش بهره وری به موفقیت می رساند.
وی ادامه داد: متاسفانه نگاه بخشی در بسیاری از موضوع هایی که فصل مشترک سازمان هاست حاکم است و همین امر مانع تحقق اهداف شده است.
وی افزود: افراد در انجام وظایف به چارچوب و محدوده سازمانی نگاه می کنند و تنها آنچه که به عنوان وظیفه سازمانی آن ها مشخص شده را انجام می دهند.
صادقی اضافه کرد: این مساله نمی تواند برای اهداف سازمان ها مفید باشد و نه تنها ممکن است مانع سود برای فرد و سازمان باشد، بلکه اثر وضعی منفی نیز بر دیگر سازمان ها دارد.
وی گفت: باید نگاه مدیریتی حاکم بر کشور نگاه فرابخشی شود و نگاه را از محدوده کوچکی که هستیم بیرون ببریم تا با ایجاد تعامل مناسب بین دستگاه ها، اثر مثبت و مفیدی در پیشرفت امور ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: گاهی اوقات مدیران با توجه به اشرافی که بر مسائل دارند باید تصمیم های درست بگیرند و این تصمیم ها کتابی نباشد، یعنی هر آنچه که در کتاب و فیلم است، کارها را پیش نمی برد.
همایش گرامیداشت روز مهندس و معرفی ظرفیت های معدنی قم با حضور مسئولانی استانی و کشوری از بخش صنعت و معدن در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم برگزار و از کتاب جامع «صنعت، معدن و تجارت قم» نیز رونمایی شد.
پنجم اسفندماه روز بزرگداشت حکیم خواجه نصیرالدین طوسی، به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.