به گزارش ایرنا، محمد گل فشان شنبه شب در دویست و چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: طی سه سال تلاش کردیم تا این عقب افتادگی را به نوعی با ایجاد و راه اندازی مرکز آموزشی تخصصی «آنست» جبران کنیم.
وی با بیان این که این مرکز تامین کننده مجموعه ای از امکانات و تجهیزهای امدادی شامل نیروها و سگ های آموزش دیده برای تجسس است، افزود: این مرکز که مراحل ساخت آن از پیشرفت خوبی نیز برخوردار است، به احتمال زیاد در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
وی هم چنین با اشاره به ایجاد 2 سوله بزرگ امدادی دربخش سلفچگان قم، از گشایش آن در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و افزود: نبود تجهیزهای اطفاء حریق و متصل نشدن برق از جمله مشکل های این طرح است، ولی امیدواریم با رفع آن در موعد مقرر راه اندازی شود.
مدیرکل هلال احمرقم مرکز امداد مسجد مقدس جمکران را نیز از دیگر طرح های عمرانی امدادی در حال اجرای استان ذکر کرد و گفت: جمکران مکان بسیار مهم و حساسی برای قم است، از این رو در تلاش هستیم تا خدمات شایسته ای به زائران ارائه دهیم و امید می رود این طرح نیز تا اردیبهشت ماه 96 و ایام نیمه شعبان به بهره برداری برسد.
گل فشان با اشاره به جایگاه ممتاز و برتر هلال احمر قم در بحث ارایه خدمات به جوانان، افزود: مرکز پرورش های اسلامی هلال احمر از دیر باز اقدام به تربیت و آموزش جوانان در حوزه امداد و نجات نموده و در سه سال اخیر نیز هلال احمر استان رتبه نخست فعالیت در ایام اوقات فراغت را کسب کرده است.
وی با بیان این که هلال احمر به عنوان یک نهاد غیر سیاسی و عام المنفعه توانسته ذهنیت خوبی را در مردم ایجاد و اعتماد عمومی را به خود جلب کند، افزود: هلال احمر استان آمادگی دارد در صورت واگذاری یک ساختمان و محل مناسب به صورت امانی، به طور مستقل و یا با مشارکت شهرداری خدمات امدادی را به جامعه ارایه دهد.
وی با تاکید بر رویکرد فرهنگی هلال احمر قم در برنامه ریزی ها طی سه سال گذشته، گفت: در این مدت همایش های مختلفی از جمله کوثر نبوی نور علوی، دختر آفتاب، جلوه های بشر دوستی عاشورا و اخلاق و کرامت اسلامی با محوریت تکریم والدین برگزار شده و برای هفته هلال احمر در اردیبهشت ماه سال آینده نیز برگزاری همایش جلوه های بشر دوستی نماز را در دستور کار داریم که کارهای ابتدایی آن در حال انجام است.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.