به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این همایش دوچرخه سواران مرد و زن از میدان میرعماد شهر قزوین تا مدرسه سردار را رکاب زنی کردند.
رییس شورای شهر قزوین در این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه در میان اقشار جامعه بهترین گزینه برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و رفع مشکلات و معضلات شهری است.
حکمت الله داودی افزود: شورای پنجم به توسعه دوچرخه سواری در شهر قزوین نگاه ویژه ای دارد و در همین راستا برای ایجاد زیرساخت های لازم از جمله مسیر ویژه دوچرخه در شهر اقدام کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت:نهادینه کردن استفاده از دوچرخه به جای خودرو مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آنها می توان به صیانت از بناهای تاریخی اشاره کرد.
محمد علی حضرتی ها افزود: امروزه فواید استفاده از دوچرخه در شهرهای پرجمعیت تاریخی بر همگان روشن شده است و باید برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری از حرکت های خودجوش مردمی مانند سه شنبه های بدون خودرو بیشتر حمایت کرد.
مسئول هماهنگی سه شنبه های بدون خودرو نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با رویکرد جایگزینی دوچرخه با خودرو ، حفظ سلامت و تندرستی و جلوگیری از تخریب آثار باستانی هر هفته در مناطق مختلف شهر قزوین برگزار می شود.
مهدی خطیبی افزود: با وجود ترافیک سنگین حاکم بر شهر جایگزین کردن دوچرخه با خودرو می تواند به حفظ هوای پاک، کاهش ترافیک، ایجاد حس نشاط و کاهش بیماریها در جامعه کمک کند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.