به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید انصاری روز شنبه در همایش آیت روح فزا که به منظور نکوداشت آیت الله علی محمدی تاکندی که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد با تقدیر از برگزاری چنین همایشی در تجلیل مقام ایشان، افزود: در روایت ها نیز بر این امر تاکید شده کسانی که عالمی را تکریم کنند در حقیقت پروردگار خویش را تعظیم کرده اند.
وی اضافه کرد: تکریم آیت الله تاکندی، تکریم اخلاق است که هشتاد و پنج سال جلوه ای از روحانی مردمی، متدین، متواضع و ساده زیست را به نمایش گذاشته است.
معاون حقوقی و پارلمانی سابق رییس جمهوری ادامه داد: ایشان مراتب علم خود را در حوزه فقه، حقوق و فلسفه را نیز در نزد عالمان و معلمان بزرگی چون امام راحل گذرانده اند.
وی با بیان اینکه امروز در این زمینه دچار فقر بوده و دیگر از وجود اشخاص بزرگی چون مرحوم علامه رفیعی، شاه آبادی، قاضی و سایرین بی بهره هستیم، تاکید کرد: اخلاق پایه علم است و عالم بی اخلاق، قاطع الطریق است.
به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، این گونه شخصیت ها چراغ های پرفروغی هستند که می توانند در فضای غبارآلود تهمت و ناجوانمردی، جامعه را نجات دهند.
حجت الاسلام انصاری یادآور شد: آیت الله تاکندی در روزهای پرکینه و توهین علیه مرحوم هاشمی رفسنجانی مردانه به دفاع از ایشان برخاست و هزینه سنگینی را هم برای این حمایت پرداخت کرد.
وی اظهار داشت: ایشان در مجلس خبرگان هرگاه نطق های تلخی می شد در فضای نامطبوع گناه آلود از بی انصافی ها با همان چهره بشاش و لهجه شیرین همگان را به برادری و تقوا دعوت می کرد.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: این عالم ربانی می توانست در قم بماند و رساله هم بنویسد اما ایشان به قزوین بازگشت و نیمی از وقت خود را برای تدریس و نیم دیگر را به چگونگی وضعیت مردم گذراند.
معاون حقوقی سابق رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مجلس باید تریبون تقوا و اخلاق باشد، گفت: تذکر، استیضاح و پرسش لازم است اما میان آن چه که با زبان خدایی و برای رضای خداوند انجام می شود با آن چه که به دلیلی غیر از حق گرفته می شود، تفاوت است.
وی در ادامه با ذکر روایات و احادثی از معصومان درباره اهمیت علم و جایگاه علما، اظهار داشت: در کلام امام جعفر صادق(ع) بی تردید عالمان، وارثان پیامبران هستند و پرواضح است که منظور از عالمان، همه رشته ها نیست بلکه علمی خاص قرار دارد که آنان را در زمره وارثان قرار می دهد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: همان طور که امام جعفر صادق (ع) فرمودند 'طعم شیرین مبارزه با زیاده خواهان و چپاولگران و دفاع از فقرا و مظلومان در جوهره و ذات وجودی عالم دینی است اما عالم بی تقوا و دنیا پرست وارث انبیا نیست بلکه با پرده دری فقط چهره دین را مخدوش کرده و کمر دین را می شکند'.
وی یادآور شد: امروز حوزه های علمیه توسعه زیادی یافته اند اما عالم وارث پیامبران، چندان زیاد نیستند و اگر هم باشند با همه تبلیغاتی که علیه جامعه روحانیت می شود مردم جذب عالمان دین محور می شوند.
معاون پارلمانی سابق رییس جمهوری افزود: کسانی که زهد فروشی کرده و با رفتار جاهلانه چهره دین را خرافی، غیر قابل قبول و در برابر علم و پیشرفت و تمدن معرفی می کنند، کمر اسلام را شکستند.
در پایان این مراسم از کتاب شرح مکارم الاخلاق نوشته آیت الله علی محمدی تاکندی و همچنین تمبر یادبود وی با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.
با برگزاری همایش آیت روح فزا هفته فرهنگی قزوین به طور رسمی آغاز شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.