به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در استانداری برگزار شد افزود: از این میزان تسهیلات به بخش خدمات 37 درصد و به بخش صنعت و معدن 33 درصد پرداخت شده است و 880 میلیارد ریال نیز وام ازدواج به مبلغ 150 میلیون ریال در چهارماه سال جاری پرداخت شد.
وی گفت: یک هزار و 275 طرح نیمه تمام صنعتی در استان وجود دارد که تکمیل آنها 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
این مسئول با اشاره به آمار صادرات غیر نفتی استان افزود: مجموع صادرات استان در سال 95 ، 600 میلیون دلار بود که در سال 96 با رشد 36 درصدی به 850 میلیون دلار افزایش یافت.
حبیبی گفت:صادرات غیر نفتی استان در چهار ماه اول امسال 266 میلیون دلار بوده و نسبت به چهارماهه سال قبل 44 درصد رشد داشته است و امیدواریم در سالجاری به هدفگذاری یک میلیارد دلاری دست یابیم.
وی با بیان اینکه مجوزهای زیادی در استان برای احداث نیروگاه بادی صادر شده است ادامه داد: سرمایه گذارانی که مجوز احداث نیروگاه را دریافت کرده و کاری انجام نداده اند سریعا باید تعیین تکلف شده و اراضی تحویل داده شده بازپس گیری شود.
معاون امور اقتصادی استاندار افزود: قزوین در خصوص انرژی بادی در کشور پیشتاز است و 10 درصد تولید برق نیروگاه های بادی کشور در حدود 130 مگاوات در استان تولید می شود و چند پروژه بسیار بزرگ نیروگاه بادی در استان فعال هستند .
وی با بیان اینکه از سرمایه گذاری خارجی در استان حمایت می کنیم افزود: تاکنون 16 کشور غالبا اروپایی یک و نیم میلیون دلار در قزوین سرمایه گذاری کرده اند و بخشی از آنها مانند بل روزانه فعال هستند و برخی دیگر نیز به زودی فعال می شوند.
حبیبی در خصوص آمار اشتغال استان ادامه داد: آمار اشتغالزایی در استان توسط دستگاه های مختلف به صورت هفتگی در سامانه رصد ثبت شده و به صورت سه یا چهارماه از این سامانه و سازمان تامین اجتماعی دریافت می شود و نمی توان در صحت آن شک کرد.
وی با اشاره به وضعیت بازار استان افزود: تامین کالاهای اساسی و پرمصرف مردم مانند برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ، شکر و... جزو اولویت های مسئولان استان است و هیچ دغدغه و نگرانی ای برای تامین این کالاها در استان وجود ندارد.
معاون استاندار با بیان اینکه باید نظارت بیشتری بر نحوه عرضه کالاهای ستاد تنظیم بازار صورت گیرد افزود: حدود 43 فروشگاه تاکنون در نقاط مختلف شهر برای توزیع صحیح کالاها با قیمت مصوب ستاد شناسایی شده اند و در صورت نیاز می توان تعداد این فروشگاه ها را بیشتر کرد.
وی ادامه داد: قزوین در مبارزه با احتکار و اختفا پیشرو است و تاکنون 37 انبار احتکار و اختفا را شناسایی و برای توزیع اجناس آنها در بازار اقدام کرده است.
حبیبی با بیان اینکه مردم به دولتمردان در اداره جامعه اعتماد کنند افزود: باید در این شرایط فضای روانی جامعه را مدیریت کرده و اجازه ندهیم به مردم استرس وارد شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.