به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، کارشناس روان شناسی حاضر در این کارگاه آموزشی اظهار داست: یکی از بزرگ ترین و مهمترین اهداف و دغدغه همه انسان های روی کره خاکی، دستیابی به خوشبختی است، حال باید پرسید که خوشبختی چیست و آیا این مولفه شامل موارد مختلفی از جمله تحصیلات عالی، شغل پردرآمد یا یک خانواده شاد با فرزندانی سالم می شود؟
زینب السادات بهرامی ادامه داد: به طور حتم معنی خوشبختی هر چه باشد تنها در کانون یک خانواده امن و سرشار از آرامش محقق می شود.
این روان شناس با بیان اینکه هر مرد و زنی که مایه آرامش و شادی یکدیگر باشند، راه رسیدن به خوشبختی برای تمام اعضای خانواده نیز به طور حتم همواره می شود، تاکید کرد: مردی که لحظات لذت بخش و صمیمانه ای را در خانواده سپری کند در محل کار خود نیز موفق تر بوده و زنی می تواند فرزندانی سالم پرورش دهد که همسری مهربان و مسئول در کنار خود داشته باشد.
بهرامی در ادامه عشق، محب و صمیمت را اساس و بنای اصلی جامعه سالم، شاد، آرام و امن برشمرد و یادآور شد: یک خانواده ایده آل آن است که آرامش در بین اعضای آن حکمفرما باشد و در واقع هدف زن و مردم از تشکیل خانواده چیزی جز آرامش نبوده و این مساله یعنی خوشبختی.
این کارشناس روان شناسی اضافه کرد: بسیاری از اختلاف ها و کاستی های موجود در روابط زوج ها، ریشه در ناآگاهی و کم آگاهی آنها از شیوه صحیح برقراری ارتباط با همسر دارد که با دستیابی به آگاهی، بسیاری از این مشکلات به راحتی از بین می رود.
کارگاه آموزشی مادر، قلب خانواده در خصوص تفاوت های زن و مرد و راهکار برقراری تفاهم و سبک های گفت و گو برگزار و در پایان نیز پرسش و پاسخ بین حاضران در این نشست انجام شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.