به گزارش ایرنا، مراسم نکوداشت روز خبرنگار با حضور استاندار قزوین، سیده حمیده زرآبادی و داود محمدی نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به همراه اصحاب رسانه در استانداری برگزار شد.
در ابتدای این نشست از خبرنگاران حاضر خواسته شد تا از دغدغه ها، مطالبات، پیشنهادات و انتقادات حرفه خود و نیز مشکلات استان سخن به میان آید که در ادامه به مهمترین مطالب مطرح شده اشاره می شود.

**نقد رسانه، تهدید نیست
صاحب امتیاز روزنامه ولایت در این نشست اظهار داشت: هر قدر یک مسئول یا مدیری عملکرد مناسبی داشته باشد اما نتواند با رسانه ها ارتباط برقرار کند به طور قطع هیچ خواهد بود.
سیدعبدالعظیم موسوی خطاب به مدیران دستگاه های استان گفت: به عنوان یک فعال رسانه ای پیشکسوت درخواست دارم اگر نقدی در روزنامه ای دیدید، تلفن تهدید آمیز نزنید و آگهی اش را قطع نکنید!

**عدالت، مساوات نیست
سرپرست خبرگزاری مهر در قزوین یادآور شد: دادن شعار برای رسانه ها جوابگو نیست و باید مسئولان به مرحله عمل وارد شوند.
محمدرضا جباری اضافه کرد: رسانه ها به دنبال عدالت رسانه ای هستند و این عدالت به معنای نگاه مساوی به همه آنها نیست.
به گفته وی، از مسئولان انتظار داریم تا از موقعیت خود سوء استفاده نکرده و با حیثیت مردم و مسئولان بازی نکنند.

**معیشت خبرنگاران به تار مویی بند است
سردبیر روزنامه جام جم در قزوین گفت: امروز معیشت برخی خبرنگاران به تار مویی بند بوده تا جایی که می توان اذعان داشت که این قشر از هیچ امنیت شغلی برخوردار نیستند.
مهری غیاثوند افزود: متاسفانه امروز مشاهده می کنیم مدیرانی بر مسند کار هستند که حتی برخی نطق هایشان را همین خبرنگاران تهیه و تنظیم می کنند.

**مسئولان از بی اعتبار شدن رسانه ها بترسند
یک فعال رسانه ای دیگر نیز در این جلسه یادآور شد: امروز مسئولان از موشک و تحریم ها نباید هراس داشته باشند بلکه باید از بی اعتبار شدن رسانه ها بترسند.
بهنام محمودی با بیان اینکه ترس آن زمانی است که رسانه های معاند و بی مجوز پیشتاز عرصه اطلاع رسانی می شوند، ادامه داد: کار امروز به جایی رسیده که مدیران به خبرنگاران منتخب خود تنها به ارائه عملکرد در قالب گزارش کارانه بسنده می کنند.
به گفته این فعال رسانه ای، اگر برنامه ریزی های درستی در گذشته صورت می گرفت ما امروز شاهد ویرانی برخی محلات قدیمی قزوین مانند دباغان نبودیم.

**متاسفانه جو رسانه های استان مطلوب نیست
یکی دیگر از فعالان رسانه ای استان قزوین در این رابطه اظهار داشت: متاسفانه جو رسانه های استان مطلوب نبوده تا جایی که طی روزهای گذشته حضور علی دهباشی در هفتمین جشنواره مطبوعات استان چنان جار و جنجالی به پا کرد گویی اینکه قزوین از کشور ایران جداست.
مجید نوروزی اضافه کرد: برخی ها اتهامات بسیاری را به وی وارد کردند حال آنکه در صورت صحت گفته های آنان به طور حتم دادستانی و دستگاه قضا به این مساله ورود پیدا می کرد و از ادامه فعالیت وی به عنوان مدیر مسئول و سردبیر مجله بخارا ممانعت به عمل می آورد.

**صوراسرافیل نخستین شهید راه رسانه بود
یک فعال رسانه ای دیگر در این نشست خطاب به استاندار قزوین گفت: مخاطبان نشریات ما به سمت رسانه های خارجی روی می آورند زیرا آنچه که می خواهند در رسانه های ما نمی بینند.
منیژه زیرک تصریح کرد: نخستین شهید راه رسانه جهانگیرخان صوراسرافیل بود که از وی در چنین روزهایی باید یاد کرد.

**رسانه های مستقل از نظر مالی مشکل دارند
سردبیر هفته نامه نسیم قزوین گفت: رسانه های وابسته به دولت یا حزب و جناح خاص به دلیل وابستگی از عهده اطلاع رسانی به خوبی بر نیامده و رسانه های مستقل نیز از نظر تامین مالی با مشکل روبرو هستند.
امیرعلی رضایی تاکید کرد: انتظار داریم استانداری با تخصیص بودجه های فرهنگی برای تامین کاغذ و سایر هزینه های جاری به رسانه ها کمک کند آن چنان که در دوران گذشته این امر انجام می شد.

**رفع مشکلات معیشتی مهمترین مطالبه خبرنگاران است
خبرنگار ایرنا نیز در این مراسم تاکید کرد: توجه به آموزش، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و نیز امنیت شغلی از مهمترین مطالبات جامعه خبری است که باید مسئولان به آن توجه بیشتری داشته باشند.
هادی درزی رامندی ادامه داد: گردش آزاد اطلاعات و شفاف سازی امور در جامعه ای که هنوز بسیاری از مدیران آن برخلاف تاکید استاندار قزوین، به جامعه رسانه اعتماد و ارتباط کافی را ندارند تنها در حد یک شعار باقی خواهد ماند.
به گفته وی، در واقع توجه بیشتر به رسانه ها زمینه توسعه استان را فراهم خواهد کرد و سود آن نیز در نهایت به خود جامعه باز می گردد.
درزی در پایان اظهار داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک رسانه مادر، ظرفیت برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان را دارد و باید مدیریت ارشد استان نیز از این رسانه به عنوان پل ارتباطی میان خود و آحاد جامعه استفاده کند.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.