حمید پویا روز سه شنبه به مناسبت در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار انجام شد، به عملیات اجرایی آبرسانی از سد طالقان به استان اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح سالیانه 60 میلیون متر مکعب آب شرب با هدف تامین آب مورد نیاز 14 شهر و 194 روستا از سد طالقان به قزوین انتقال پیدا می کند.
این مسئول گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب شرب سد طالقان به استان تا سه سال آینده به پایان می رسد.
به گفته وی با اجرای این طرح سه هزار لیتر در ثانیه آب وارد لوله انتقال این طرح می شود.
پویا خاطر نشان کرد: تقریبا همه آب شرب استان قزوین از منابع زیرمینی تامین می شود که با توجه به توسعه صنعت و ورود پسابها به آب های زیر زمینی از کیفیت آنها هر روز کاسته می شود و بر همین اساس اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: میزان اعتبار لازم برای اجرای این طرح هفت هزار میلیارد ریال است که بخش زیادی از آن از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی و بخشی نیز از ماده 56 سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر تامین آب شرب پایدار برای بخش زیادی از جمعیت استان، به حفظ و صرفه جویی منابع آبی زیرزمینی قزوین که طی سالیان گذشته بهره برداری زیادی از آنها شده است نیز کمک می کند.
پویا، بزرگترین مشکل اجرای طرح آبرسانی آب شرب از سد طالقان به استان قزوین را کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار به موقع از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی و دولت اجرای این طرح تسریع می یابد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین در ادامه از حرفه خبرنگاری به عنوان کار سخت و طاقت فرسا یاد کرد و افزود: خبرنگاران همیشه خط مقدم جبهه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه هستند.
پویا در ادامه از ایرنا به عنوان رسانه ای موفق و صادق یاد کرد که همواره در کار خود پیشتاز و موفق بوده است.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.