در یادداشت سید عبدالعظیم موسوی آمده است: بالاخره قانون منع بکارگیری بازنشستگان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و البته باید اجرا شود؛ اما متاسفانه مجلس به جای تصویب قوانینی که بزرگترین خطر نظام (اختلاس) را دفع کند؛ بدون دوراندیشی در بدترین شرایط نسبت به مصوبه‌ای اقدام کرد که بخش عمده‌ای از تجربه‌ بدنه و راس اجرایی کشور را یک باره از میدان خارج می‌کند.
می‌پرسید آیا جوان‌گرایی بد است؟ می‌گویم ابدا. می‌فرمایید آیا بازنشستگان که در شرایط کنونی که باید روزی 13 ـ 12 ساعت کار مفید انجام دهند؛ توان قدیم را دارند؟ می‌گویم خیر! اما در انتصاب‌ها می‌توانستید به همه این موارد توجه و دقت داشته باشید. در رای اعتماد می‌توانستید آن را لحاظ کنید؛ نه آنکه برای آن قاعده ایجاد نمایید، تا افرادی که از هوش و استعداد و تجربه و انگیزه لازم برخوردارند به دلیل یک عدد در شناسنامه از گردونه اجرایی خارج شوند. در آن واحد هجده استاندار برکنار می‌شوند. در وزارتخانه‌ها ده‌ها مدیر باتجربه که باید به مرور زمان کنار گذاشته می‌شدند یا بشوند؛ یک روزه از کار برکنار می‌شوند و پیدا کردن هجده استاندار به طوری که خللی در اداره استان‌ها ایجاد نشود؛ چقدر زمان می‌برد؟ و جایگزینی افراد جوان‌تر به جای مدیران کارآزموده وزارتخانه‌ها چقدر طول می‌کشد؟ و آیا این تنش و شوک به بدنه اجرایی کشور در این شرایط حساس و بحرانی لازم بوده است؟
مدیرمسئول ولایت در ادامه نوشته است: تصمیمات عجولانه در فضای احساسی و عوام‌زده باعث تزلزل شدید می‌شود. چه کسی از فروپاشی دولت سود می‌برد؟ نمی‌شد با یک تذکر مثلا یکسال فرصت می‌دادیم تا دولت کم‌کم نیروهایش را جایگزین کند؟ اگر روندی وجود دارد لابد ضرورتی ایجاب می‌کند. بدون لحاظ ضرورت‌ها ممانعت برای یک روند طبیعی، عملی مفید در جهت دغدغه‌های هر چند به حق نیست!
مسکن مهر و مشکلاتی که تمام شدنی نیست عنوان گزارشی از روزنامه ولایت است که در آن به آخرین وضعیت این طرح در نشست اخیر شورای تامین مسکن استان پرداخته شده است.
عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این نشست با تاکید بر حل مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر ظرف مدت معین اظهار کرد: اگرچه مسکن مهر با نیت خیرخواهانه و با هدف حل مشکل مسکن راه‌اندازی شده؛ ولی این طرح حساب و کتاب نداشته، از این‌رو برای مردم و دولت مشکلاتی به وجود آورده است که تا روز قیامت هم ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه، تعاونی‌های مسکن مهر باید ظرف مدت زمان معینی تعیین تکلیف شوند؛ تصریح کرد: از آنجایی که وزارت تعاون متولی حل مشکلات تعاونی‌ها به لحاظ حقوقی و ساختار مدیریتی است؛ این دستگاه باید ظرف مدت زمان معینی مثلا تا پایان سال جاری نسبت به تعیین تکلیف هیات‌های مدیره‌ حتی از طریق معرفی به مراجع قضایی اقدام کند تا هر چه سریع‌تر شاهد حل مشکلات مربوط به تعاونی‌های مسکن باشیم.
درختانی که ایستاده می میرند نیز مطلب دیگری است که در آن پروین شهسواری به خزان زودرس چنارهای شهر قزوین در اثر تغییرات اقلیمی پرداخته است.
ولایت تنها روزنامه محلی استان قزوین است که به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی منتشر می شود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.