به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با بیان اینکه قرآن کریم همواره بر مخالفت با ظالمان و دشمنان اسلام تاکید کرده است،افزود: برخی می گویند چرا باید شعار مرگ بر آمریکا و یا مرگ بر اسراییل سر بدهیم در حالی که پاسخ آن روشن است، چون که آمریکا و اسراییل در شمار دشمنان اسلام قرار دارند.
وی در ادامه با اشاره به طرح موضوع جدیدی به نام معامله بزرگ قرن گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان حج فرمودند طرح شیطنت آمیزی به نام معامله بررگ قرن در پشت پرده بین اسرائیل و بعضی سران کشورهای عربی به سرکردگی رژیم آل سعود به سود رژیم صهیونیستی طراحی شده که البته به ثمر نخواهد نشست.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای هیات دولت اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار به چند نکته مهم اشاره کردند که تاکید بر تهیه نقشه راه اقتصادی با ثبات توسط دولت در مقابله با جنگی که دشمن برپا کرده است از جمله آنها بود.
حجت الاسلام قابل ادامه داد: معظم له همچنین در این دیدار فرمودند این جنگ، جنگ اراده ها است و آن طور نباشد که همچون موضوع مسکن مهر چند نوع اراده مطرح و هربار نقد و رد شود و در آخر کار خاصی صورت نگیرد.
وی، تاکید بر نزدیک شدن مسئولان به مردم و جلب اعتماد آنها، تقویت بخش خصوصی و افزایش اقتدار نظام از طریق برخورد قاطع با متخلفان و قاچاقچیان را نیز از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در این دیدار ایشان فرمودند که با مذاکره مخالف نیستیم و اگر مایلید با اروپا مذاکره کنید اما اقتصاد مردم را هم به این مذاکرات گره نزنید که چند سال منتظر یک نتیجه بمانند.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به سفر اخیر دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری به مسکو و متعاقب آن سفر فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه به ایران نیز گفت: امیدواریم این دیدارها پیامد مثبتی برای نظام ما داشته باشد کما اینکه همین حالا نیز دیدیم که روسیه و چین اعلام کردند که ایران از برجام تخطی نکرده است.
وی در ادامه بر لزوم وحدت و همدلی برای حل مسایل جامعه تاکید کرد و گفت: مشکلات در حوزه های تولید و انرژِی و دیگر موضوعات اقتصادی به دست یک نفر حل نمی شود و همه باید با چنگ زدن به ریسمان الهی و تعاون و همکاری برای حل آنها کمک کنیم.
امام جمعه موقت قزوین گفت: در موضوع آب خرمشهر که یک مشکل کشوری بود برادران بسیجی و سپاه پاسداران در همان مدت اولیه در کمک به مردم ورود کردند که این خود از مصادیق خوب تعاون و همکاری است.
حجت الاسلام قابل افزود: البته گاهی هم با همین اسم تعاون می آیند و کلاه بر سر ملت می گذارند.
وی ادامه داد: در کنار مسایل و شرایط اقتصادی امروز کشور، خبرهایی هم از قاچاق چندین هزار خودرو آمد و مجلسی که نماینده ملت بوده و حق تفحص و مصونیت سیاسی دارند در این قضیه نباید ساکت بنشینند.
حجت الاسلام و المسلمین قابل با تاکید بر تلاش دولتمردان برای اشتغالزایی جوانان،اظهار داشت: مسئولان با وجود هشت میلیون بیکار در کشور نباید سر راحت بر بالین بگذارند.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه از نحوه برگزاری نمایشگاه تخصصی بانوان انتقاد کرد و گفت: در این نمایشگاه به جای برخی مسایل که مغایر با ارزش ها بود باید توانمندی مادران و همسران شهدا و رزمندگان مطرح می شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.