به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین،محمدعلی حضرتی روز پنجشنبه افزود: بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) از اماکن ارزشمند تاریخی و مذهبی دوره صفویه به شمار می‌رود که با توجه به قدمت بنا و جایگاه و اعتبار ویژه آن نزد مردم قزوین و گردشگران، مرحله اول طرح مرمت آن شامل مرمت ایوان جنوبی پارسال اجرا شد.
این مسئول اضافه کرد: مرحله جدید مرمت و ساماندهی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شامل مرمت رواق‌های ایوان ضلع شمالی نیز با مشارکت هیات امنای امامزاده آغاز و اقدام‌های مرمتی اعم از استحکام بخشی و مرمت طاق، کف‌سازی، گچ‌کاری، بندکشی و احیای مسیر دسترسی به پشت بام در حال انجام است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: امیدواریم با انجام مرمت و بهسازی به‌هنگام بناهای ارزشمند تاریخی مذهبی ضمن حفظ جایگاه مذهبی و عبادی این اماکن، جهت صیانت و نگهداری از این اماکن گام‌های موثری برداریم.
وی اضافه کرد: بقعه امامزاده اسماعیل (ع) در سه راه خیابان انصاری روبروی بنای تاریخی عالی قاپو قرار دارد و در سال 76 با شماره 1914 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
این آرامگاه در دوره قاجار مورد بازسازی قرار گرفته و با دو حیاط و ایوان در شمال و جنوب، یک ایوانچه در شرق و پنج رواق کوچک در پیرامون حرم از زیارتگاه‌های معتبر استان قزوین به شمار می‌رود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.