محمد علی حضرتی ها روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعضی از هیات امنای بقاع متبرکه ثبت شده در فهرست آثار ملی در استان بدون هماهنگی قبلی با میراث فرهنگی اقدام به عملیات عمرانی می کنند که آسیب های جدی و جبران ناپذیری را به بافت تاریخی امامزاده ها وارد می سازد.
وی اظهار داشت: بارها در نشست های مختلف با هیات امنای بقاع متبرکه ثبت شده در فهرست آثار ملی و مسئولان اوقاف و امور خیریه تاکید شده است که هرگونه عملیات عمرانی و ساخت و ساز در این مکان ها باید به تایید شورای فنی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برسد.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه در دهه های قبل بخش تاریخی امامزاده سلطان سید محمد با اقدامات عمرانی مورد تخریب قرار گرفته بود،گفت: طی سال های گذشته همچنین با عملیات عمرانی مغایر با ضوابط میراث فرهنگی به بخشی از بافت ارزشمند پیرامونی بقعه چهارانبیاء معروف به پیغمبریه قزوین آسیب وارد شده است.
حضرتی ها همچنین با اشاره به اجرای عملیات عمرانی در حجره های آستان امامزاده حسین(ع)،اظهار داشت: این اقدام نیز با ضوابط میراث فرهنگی مطابق نبوده و از هیات امنای این امامزاده خواسته ایم تا کار را متوقف کرده تا پس از بررسی دقیق و کارشناسی عملیات ادامه پیدا کند.
در استان قزوین بقعه و آستان بیش از 200 امامزاده و بنای آرامگاهی ثبت فهرست آثار ملی هستند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.