به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در همایش سراسری دهیاران استان قزوین، افزود: در یک نظام مردم سالار، ضرورت برقراری ارتباط بین سطوح مختلف مردم و تقسیمات کشوری با حاکمیت امری الزامی بوده و تاسیس دهیاری ها به عنوان نهادی برخاسته از مردم، می تواند تداعی کننده چنین ارتباطی باشد.
وی با بیان اینکه بیشتر دهیاران کشور جوان بوده و می توانند در آینده مدیران سطوح بالاتر باشند، یادآور شد: همین مساله باعث ایجاد انگیزه برای جوانانی می شود که با کمترین امکانات مشغول خدمت رسانی هستند.
زاهدی از دهیاران به عنوان پیشانی و خط مقدم انجام وظایف و اعمال اختیارات نظام و دولت در روستاها یاد کرد و ادامه داد: تفاوت دهیاران با سایر مدیران آن است که آنان با چند واسطه منتخب مردم می شوند اما دهیاران تنها با یک واسطه نمایندگان مردم هستند.
وی در ادامه، مشارکت مردم در مسایل روستا را یادآور شد و گفت: متاسفانه در برخی موارد رفتار ما مدیران به گونه ای بوده که با انجام وظایفی که درگذشته توسط خود مردم انجام می شد، ظرفیت و توانمندی جوامع محلی را محدود ساختیم.
استاندار قزوین به یکی دیگر از مشکلات موجود و اساسی در روستاها اشاره کرد و افزد: با توجه به اینکه روستائیان با تولید آشنا بوده اما راه فروش آن را نمی دانند بنابراین باید با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات علاوه بر کاهش رفت و آمد اهالی روستاها، زمینه بازاریابی و معرفی محصولات آنان را نیز فراهم کنیم.
زاهدی در ادامه بر آموزش مداوم و انتقال تجربیات دهیاران تاکید کرد و گفت: در دنیایی که تمام شئون آن به هم پیوسته است هرگونه غفلت می تواند ما را عقب نگاه دارد و ما برای رسیدن به مراحل بالاتر باید موقعیت خود را براساس ظرفیت های خود تعریف کنیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه هر یک از روستاها ظرفیت خاص خود را داشته و نمی توان برای تمام آنها نسخه ای واحد پیچید، افزود: دنیا منافع محور بوده و ما باید با شناخت کامل آن، منافع خود را در تمام سطوح دنبال کنیم.
استان قزوین دارای 823 روستا است که 630 مورد از آنها صاحب دهیاری هستند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.