به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این آئین با سینه زنی و نوحه خوانی در سالروز شهادت عالم آل محمد(ص) عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.
در مراسمی دیگر نیز با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه تهران آیین سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد.
در سایر نقاط استان قزوین نیز هیات های مذهبی در مساجد،حسینیه ها،امامزاده ها و اماکن مذهبی برای شهادت پیشوای ششم شیعیان عزاداری کردند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در خصوص این مراسم گفت: همزمان با سراسر ایران اسلامی، دسته های عزاداری در استان نیز در اماکن مذهبی استان گرده هم آمدند و به سوگواری پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و 800 هیات مذهبی فعال در استان وجود دارد،افزود: مراسم سوگواری آن امام معصوم در هیات ها و اماکن مذهبی استان از شب گذشته آغازشده مچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: همچنین در بیشتر مکان های مذهبی استان ، دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اداره کل اوقاف و امور خیریه و امور رسیدگی به مساجد آیین عزاداری و سوگواری شهادت صادق آل محمد برگزار شده است.
وی ادامه داد: باید فضیلت های آن امام همام در جمعه ترویج یابد و همه ما باید از این امام الگو گرفته و استفاده کافی را در زندگی ببریم و بر ما واجب است که در جهت شناخت شخصیت و مکتب امام جعفر صادق(ع) تلاش کنیم.
7390/3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.