حمید پویا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: غرق شدگی برای شناگران در سدها و آبگیرهای موجود در اطراف شهرها و روستاها یک تهدید جدی است و بهتر است افراد هشدارها را جدی بگیرند و نسبت به تجربیات تلخ و ناگوار رخ داده در این مکان ها، بی توجه نباشند.
وی اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل گرما شاهد شنای برخی افراد به ویژه جوانان و نوجوانان، بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه های این شرکت در سدها ، کانال های آبیاری و رودخانه ها و مشاهده اتفاقات ناگوار هستیم .
پویا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شنا در این گونه مکان ها ممنوع است ضمن هشدار جدی به این افراد تاکید می شود از شنا کردن در محل های یاد شده جدا خودارای کرده و به تابلوهای هشدار دهنده و توصیه های مامورین این شرکت توجه داشته باشند.
وی اضافه کرد: متاسفانه همه ساله افرادی به خاطر علاقه مندی به شنا در این مکان ها قربانی شرایطی شده اند که تصور آن را هم نمی کردند چرا که فقدان آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن این تاسیسات ، حتی شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است .
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین بیان کرد: افراد باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که رودخانه ها، سدها و آبگیرها محل مناسبی برای شنا نیستند و بهتر است برای آب تنی و تفریح از استخرهای عمومی که دارای منجی غریق هستند، استفاده کنند.
پویا افزود: هر گونه قصور و بی توجهی به این هشدارها باعث به بار آمدن خسارت جانی و مالی خواهد شد و بر اساس قانون هیچ گونه مسئولیتی متوجه شرکت آب منطقه ای نخواهد بود.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.