به گزارش ایرنا، روح الله بابایی صالح روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی استان قزوین، افزود: مدیران و دستگاه های مرتبط با سلامتی افراد جامعه باید همواره با انجام کارهای پیشگیرانه خود کاری کنند تا مردم ضمن بهره مندی از سلامت و نشاط خود هرگز به درمان فکر نکنند.
وی، قزوین را با وجود مساحت یک درصدی خود، تامین کننده 5 درصد مرغ، شیر و گوشت قرمز و نیز 12 درصد تخم مرغ کشور دانست و افزود: با توجه به مشکل دامداران و مرغداران استان در زمینه تامین ذرت و سویا، از مسئولان سازمان دامپزشکی کشور درخواست داریم تا نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.
داود محمدی، دیگر نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: امروز امنیت موجود غذایی کشور در گرو تلاش و زحمات کارکنان دامپزشکی بوده که با اقدامات پیشگیرانه خود در زمینه جلوگیری از نشر و گسترش بیماری های دامی، سلامت افراد جامعه را به نوعی تامین کرده اند.
وی به خسارت ناشی از سرمازدگی باغات استان های سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر تصمیم گیری نمایندگان مجلس در زمینه جبران ضرر و زیان های وارد شده، مسئولان دستگاه های استانی نیز باید در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع موانع کشاورزان و دامداران در زمینه تولید اقدام کنند.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، با بهره مندی از ظرفیت های موجود و مدیریت موفق می توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد.
بهمن طاهرخانی به مشکلات موجود منطقه اشاره کرد و یادآور شد: مردم ما همیشه خود را در سخت ترین و بحرانی ترین مواقع ثابت کرده اند و ما نیز باید با اقدامات موثر، سازنده و پیشگیرانه زمینه رفاه و سلامت آنان را در هر شرایطی فراهم کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: تولید چهار درصدی محصولات زراعی و دامی کشور با 6 هزار بهره بردار، قزوین را به عنوان یکی از شاخص ترین استان ها در حوزه دامداری و کشاورزی تبدیل ساخته است.
فاطمه خمسه با اشاره به سطح اشتغال 22 درصدی استان در بخش کشاورزی، ادامه داد: وجود 500 واحد پرورش دام سبک و سنگین صنعتی به همراه تولید سالانه 35 هزار تن گوشت، 10 میلیون و 500 هزار قطعه مرغ گوشتی، 62 واحد تولیدی مرغ تخم گذار با تولید هشت میلیون و 800 هزار قطعه و تولید 533 هزار تنی شیر تنها بخشی از فعالیت های صورت گرفته در این استان است.
وی با اشاره به حضور 600 دانش آموخته رشته دامپزشکی و زیرمجموعه آن در استان، اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته در امر مبارزه با بیماری های دامی، قزوین طی سال های گذشته توانسته با کمترین هزینه ها و تلفات، آسیب های کمی را پشت سر بگذراند.
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات پنج ساله بهمن نقیبی، حمید زینالی به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی استان قزوین معرفی شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.