به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان قزوین مجید مومنی روز پنجشنبه ضمن قدر دانی از حضور حامیان در طرح های مختلف کمیته امداد برای خدمت به نیازمندان افزود:امروز در میان جامعه کارگری، کارمندی، مشاغل آزاد و افراد با توانایی های مختلف شاهد مشارکت در طرح های خدمت رسانی کمیته امداد امام (ره) هستیم.
وی اظهارکرد :طرح اکرام ایتام به برند و شاخصی در کاراین نهاد تبدیل شده و به برکت همین حضور مردم و مشارکت های آنان است که از سال گذشته برنامه ریزی برای خانه دار کردن ایتام در استان آغاز و مقرر شد تا پایان سال 97 یتیم بدون مسکن در استان وجود نداشته باشد
مومنی بیان کرد:سال گذشته هزار و 681 یتیم در استان قزوین تحت حمایت این نهاد بود که 18 هزار و 706 حامی برای کمک به این ایتام با کمیته امام خمینی (ره) همکاری داشتند.
وی تصریح کرد: مجموع کمک های حامیان در طرح اکرام ایتام بیش از 84میلیارد و 230میلیون ریال بود که متوسط سرانه کمک حامیان بیش از 370هزار ریال و متوسط دریافتی ایتام از محل کمک حامیان چهار میلیون و 170هزار ریال بوده است .
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان قزوین با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی براساس ضوابط و قوانین اظهارکرد: هر یتیم دارای شناسه است که حساب بانکی و کد شناساسی آن را نشان می دهد و کمک های حامیان از طریق شماره شناسه به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح محسنین گفت: طرح اکرام محسنین نیز برای فرزندانی اجرا می شود که از نعمت پدر محروم نیستند ولی به لحاظ بیماری، از کارافتادگی و یا بدسرپرستی دارای تنگناهای مالی می باشند.
در حال حاضر بیش از 21هزار خانوار با 34هزارو 900نفر در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد یکهزارو 685نفر ایتام هستند که 20هزارو 543حامی حمایت مادی و معنوی آنان را بر عهده دارند.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.