میثم حصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روزجهانی صنایع دستی افزود: این افراد در 16 گروه به تولید و ساخت صنایع دستی می پردازند.
وی با بیان اینکه هم اکنون مجموعه های تاریخی خانه داعی و سعدالسلطنه به عنوان مراکز دائمی تولید و عرضه صنایع دستی در قزوین به شمار می روند،اظهار کرد: تلاش داریم تا امسال در دولتخانه صفوی نیز بازارچه دائمی صنایع دستی را راه اندازی کنیم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه هنرمندان چیره دستی در استان وجود دارند که برای ثبت و ماندگاری هنر آنها تلاش کرده ایم،یادآور شد: در همین راستا سال گذشته 16 اثر از صنایع دستی هنرمندان قزوینی موفق به دریافت نشان ملی شدند.
حضاری در ادامه از برپایی نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی در ادارات استان خبر داد و گفت: این طرح که در دومین سال اجرای آن قرار داریم، با هدف حمایت از تولیدکنندگان هنرمند و ترویج استفاده از صنایع دستی به عنوان هدایا برگزار می شود.
وی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه صنایع دستی در ادارات استان امسال در اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس برپا شده است،اظهار داشت: تلاش داریم تا هر ماه در یکی از دستگاه های بزرگ اجرایی این نمایشگاه را برپا کنیم.
آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی،پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.
10 ژوئن به عنوان روز جهانی صنایع دستی نام گذاری شده است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.