به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین افزود: حوزه سیاسی استانداری بخش حساسی است و مهمترین کار آن بحث انتخابات است که باید همواره به عنوان یک ماموریت بنیادی دنبال شده و آمادگی لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات فراهم شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 250 حزب سیاسی در کشور وجود دارد که به دلایلی ضعیف هستند و بیشتر موسمی و در زمان انتخابات فعال می شوند و پس از آن فروکش می کنند بنابراین تلاش برای رشد و تقویت احزاب باید به جد در دستور کار باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین به حوزه های کاری دفتر سیاسی استانداری اشاره کرد و با بیان اینکه کمسیون کارگری استان باید به طور مرتب مسائل کارگری را رصد،بررسی و با پیگیری حل و فصل کند،اظهار داشت: جمعیت دانشجویی استان نیز قابل توجه است و مسائل صنفی و سیاسی این قشر باید مرتب بررسی شود و باید تعمیق گفتگوی سیاسی در دانشگاه ها برنامه و طرح داشته باشیم.
آشناگر ادامه داد: تقویت فرمانداری ها می تواند کار حوزه سیاسی استانداری را تسهیل کند که با تحقق این هدف در بیان وضعیت و تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی می توانیم برای سایر دستگاه ها مرجع باشیم و اگر اطلاعات استانداری ضعیف باشد این مرجعیت از دست می رود
وی با تاکید بر اینکه شناسنامه سیاسی استان باید به روز باشد، تصریح کرد: باید فضایی ایجاد شود که ارتباط با بدنه جامعه قوی ظاهر شود و برای تحقق این منظور باید سیر مطالعاتی در حوزه های مختلف داشته باشیم و کارشناسان اهل مطالعه باشند و بتوانند اطلاعات و تحلیل های خود را به روز کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین همچنین اظهار داشت: منشور گفت وگوی سیاسی از طرف وزارت کشور به استان ها ابلاغ شده که برای عملیاتی شدن این منشور باید برنامه ریزی شود و بتوان با احزاب مختلف ،روحانیت، سازمان های مردم و اقشار و گروه های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی گفت وگو کرد.
آشناگر ادامه داد: برخی اختلافات ناشی از سوء تفاهم است و گفت وگو می تواند رافع این مساله باشد و اگر این مطلوب محقق نشود به سمت نزاع و پرخاشگری سیاسی می رویم بنابراین باید به طور مرتب گفت و گوی سیاسی را دنبال کرده و تحلیل سیاسی داشته باشیم و با راه اندازی اتاق فکر به مسائل سیاسی و اجتماعی علمی و کارشناسانه نگاه کنیم.
وی با اشاره به ضرورت تغییرات مدیریتی؛ خاطرنشان کرد: چیدمان دولت باید تغییر و تحول داشته باشد و به سمت بهبود پیش برود و اصل چرخش مدیریتی مورد تایید و قابل دفاع است که می تواند تربیت مدیران را در پی داشته باشد.
در این مراسم از خدمات و تلاش های فرامرز مرادی تقدیر و صفر فضلی به عنوان مدیرکل جدید دفتر سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین معرفی شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.