در این گزارش که به قلم زهرا جباری نوشته شده آمده است: پروژه ساماندهی حریم بقعه امامزاده حسین قزوین، بیشتر از یک سال است که در چالش تامین اعتبار به بن بست رسیده است. تغییر و تحول در مدیریت شهری نیز سبب شده تا شهرداری که پیش از این براساس سیاست‌های مدیریت شهری گذشته مدعی ایستادن تمام قد پشت این پروژه بود؛ در دوره مدیریت جدید با بدهی های کلان باقیمانده از دوره گذشته، انجام چنین تعهدی از سوی شهردار سابق را اشتباه بخواند.
بدهی‌هایی که به گفته فرج‌اله فصیحی رامندی، رئیس پیشین شورای شهر قزوین، روزانه 200میلیون تومان جریمه دیرکرد بر شهرداری تحمیل می‌کند!
در حالی که برخی کارشناسان بر این باورند که دست زدن به چنین عملیات گسترده‌ای بدون برآورد و تامین اعتبارات لازم و نیز تهیه و تدوین پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی به منظور حفظ بافت تاریخی محله دباغان و نیز ترکیب جمعیتی ساکنان آن، از ابتدا اشتباه بوده است.
یک عضو شورای شهر قزوین با انتشار تصاویری از مخروبه‌های به جای مانده از تملک و تخریب خانه‌های ساکنان محله دباغان در نتیجه اجرای ناتمام ساماندهی حریم بقعه امامزاده حسین در صفحه اینستاگرام خود، نتیجه گرفته است که این وضعیت، «شاهکار مدیریت تیمی» است! خرابه‌هایی که بوی ناامنی می‌دهد! محسن حق‌شناس در این پُست اینستاگرامی خود با طرح این سوال که «به نظر شما این خرابه‌ها متعلق به کجاست؟» نوشته است: روزگاری شعار شهرمان، چهارمین حرم اهل بیت بود و امروز، حریم این حرم مطهر، مملو از خرابه‌هایی رها شده است که بوی تعفن و ناامنی می‌دهد و مرکزی شده برای....
انتشار این پست عضو پارلمان محلی قزوین که در دوره مدیریت گذشته شهری نیز در شهرداری مسئولیت داشته، با چند واکنش روبرو شد.
در حالی که یکی از مخاطبان با تشکر از حق شناس، وضعیت محله دباغان را شبیه خیابان هادی‌آباد دانسته، از وی خواسته است پیگیری این وضعیت از طریق شهرداری شده است. مخاطب دیگری نوشته است: این یادگار دوازده سال شهرداری اصولگرایان و شورای [شهر] اصولگرایان در قزوین است وگرنه این شورا که تازه یکسال است کار را در دست گرفته... البته اگر بدهی های میلیاردی به یادگار مانده نصرتی و شورای قبل بگذارد کارها پیش برود.»
در ادامه این گزارش، محمدعلی حضرتی نیز با انتقاد به تخریب‌های صورت گرفته در محله دباغان گفته است: فاجعه‌ای که امروز در محله دباغان رخ داده علاوه بر تخریب بافت ارزشمند تاریخی، بافت اجتماعی آن محله را نیز منهدم کرده است و مردمی که خانه‌هایشان تملک شده، کسانی که در این شهر زندگی کرده و به دنیا آمده‌اند و به آن بقعه و بافت تاریخی و فرهنگی تعلق خاطر دارند؛ دیگر نمی‌توانند در قزوین خانه بخرند.
وی افزوده است: اتفاق ناگوار و غیرقابل جبران، آسیب شدید اقتصادی و اجتماعی است که به این بخش از شهروندان قزوینی وارد شده و آنها را از هست و نیست ساقط کرده و برای این کار بی‌گمان هیچ مجوزی از میراث فرهنگی دریافت نشده است.
دروازه بهداشت با نگاهی به وجود حصارها و دروازه های شهر قزوین در طول تاریخی نوشته سعید الهی، خاطرات خط خطی با موضوع آیت الله باریک بین نوشته توکل حاجی محمدی و سخنان نماینده ولی فقیه در استان درباره ساخت مصلای قزوین با تیتر قرار نیست مصلای جدید قزوین با پول بیت المال احداث شود از دیگر عناوین روزنامه ولایت است.
روزنامه ولایت به مدیر مسئولی سیدعبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.