علی کلانتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از حدود 75 هزار هکتار باغ در استان، 13 هزار و 500 هکتار از آنها تحت پوشش بیمه هستند که در پی سرمازدگی فروردین ماه امسال بیش از 70 درصد آنها دچار خسارت های شدید و اساسی شده اند.
وی با بیان اینکه حدود 11 هزار باغدار قزوینی باغ ها و محصولات خود را امسال بیمه کرده اند،اضافه کرد: بیشترین میزان غرامتی که صندوق بیمه کشاورزی در استان باید به باغداران خسارت دیده از محل سرمازدگی پرداخت کند، به محصول انگور اختصاص دارد.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی قزوین یادآور شد: بررسی های میدانی مربوط به خسارات وارد شده به باغات استان انجام و گزارش های آن برای صندوق بیمه کشور ارسال شده است.
وی یادآور شد: پارسال صندوق بیمه محصولات کشاورزی 540 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان استان پرداخت کرد که از این رقم 320 میلیارد مربوط به خسارت های وارده ناشی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به واحدهای بخش طیور و 150 میلیارد ریال نیز مربوط به باغات و سایر نیز به دیگر بخش های کشاورزی اختصاص داشت.
سرمای اواخر فروردین ماه امسال موجب آسیب دیدگی 77 درصد باغ های استان قزوین شد و در مجموع نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال به کشاورزی استان خسارت تحمیل کرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.