بهمن نقیبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با یادآوری فرا رسیدن شبهای احیاء ماه مبارک رمضان و توزیع نذری افزود:افرادی که نذری دارند از ذبح دام خود داری کنند و این اقدام را به مجموعه های مورد تایید دامپزشکی بسپارند.
وی اظهار کرد: افرادی که با دام یا گوشت خام سرو کار دارند باید از لباس ، دستکش و عینک مخصوص به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ها استفاده کنند.
نقیبی با تاکید بر اینکه نظارت بر مراکز عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی در شب های احیاء توسط این سازمان تشدید می شود، بیان کرد: بازدید سرزده از مراکز عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی در دهه پایانی ماه مبارک رمضان در استان قزوین ادامه دارد.
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: با توجه به برگزاری مراسم شب های احیاء ، برپایی مراسم افطار و سحر در این شب ها و بالا رفتن میزان تقاضای فرآورده های خام دامی ، اکیپ های نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی افزایش یافته است .
نقیبی اضافه کرد:با توجه به اهمیت پیشگیری ازانتقال بیماری ها به انسان از طریق تماس با دام و فرآورده های خام دامی آن، به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه- کنگو ، رعایت اصول بهداشتی در ذبح، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است
وی از شهروندان خواست تا گوشت مرغ مورد نیاز خود را تنها از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت قربانی کردن دام اصول پیشگیری از بیماریهای دامی را با رعایت نکات بهداشتی رعایت کنند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس وشش کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.