به گزارش ایرنا، مرتضی موسی خانی بعدازظهر شنبه در آئین تقدیر از مقام آوران تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی ربوکاپ ژاپن، اظهار داشت: برای خودکفایی، توجه به هوش مصنوعی اجتناب ناپذیر بوده و باید به سمت بهره برداری از این دانش پیش برویم.
وی ادامه داد: تا سال 2020 بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار فرصت شغلی در زمینه هوش مصنوعی ایجاد می شود که این مساله بیانگر میزان اهمیت این دانش است.
به گفته موسی خانی، قرن 21، قرن شکوفایی و توجه ویژه به حوزه هوش مصنوعی است و شرکت های بزرگ جهان نیز حضوری موثر و پررنگ در این حوزه دارند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه پیشرفت های قابل توجهی در حوزه هوش مصنوعی از جمله یادگیری ماشینی، پردازش تصویر و زبان طبیعی صورت گرفته و کاربری های این علم را بیشتر نمایان ساخت، اظهار داشت: کاربرد این هوش در بخش های مختلف بهداشت و درمان، صنعت، اتومبیل سازی، ساخت و تولید است که موجب تحول در حوزه های به کار گیری شده است.
وی خاطر نشان ساخت: با توجه به اهمیت موضوع هوش مصنوعی، کشور امارات وزارت هوش مصنوعی و آموزش 500 زن و مرد را در این زمینه آغاز کرده و امیدواریم این موضوع در کشور ما نیز با هدف تمرکز بیشتر بر این دانش که غیرقابل تحریم نیز هست، شکل بگیرد.
موسی خانی یادآور شد: 38 هزار و 787 دانشجوی کارشناسی، 2 هزار و 807 دانشجوی ارشد، 97 دانشجوی دکتری رشته نرم افزار و یک هزار و 468 دانشجو در مقطع دکترای رشته هوش مصنوعی و رباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.
وی، به کارگیری دانش رباتیک را به معنای بیکاری نیروهای کار ندانست و گفت: این مساله حتی باعث ارتقا بهره وری و رقابت پذیری در بخش های مختلف از جمله صنعت نیز می شود.
وی اضافه کرد: به ازای هر 10 هزار نیروی انسانی، 295 ربات در کشورهای پیشرفته استفاده می شود در حالیکه کشور ما جایگاه مناسبی را در این زمینه ندارد.
موسی خانی اعلام کرد: تیم رباتیک این دانشگاه تا 2 هفته آینده عازم مسابقات جهانی کانادا است و امیدواریم بار دیگر شاهد درخشش این دانشجویان باشیم.
وی در پایان افزود: این تیم در مسابقات قهرمانی اوپن امسال که با حضور قهرمان و نایب قهرمان جهان در ژاپن برگزار شد موفقیت های خوبی را علی رغم تنگناهای مالی به دست آورد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.