مسعود حق لطفی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه 73 درصد جمعیت استان از جمله قزوین، محمدیه، شریفیه، بیدستان، الوند، اقبالیه و محمودآباد در کنار خط آهن قرار دارند، توجه به طرح جامع حمل و نقل ترافیک و مجموعه شهری در سال های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در طرح حمل و نقل ترافیک قزوین، برخی خطوط BRT (تندرو) و تراموای شهری در نظر گرفته شده که با توجه به موضوع اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD)، ایستگاه راه آهن این شهر مورد توجه جدی قرار دارد.
به گفته وی، با توجه به 2 خطه شدن راه آهن قزوین-تهران و قزوین-زنجان و بهره برداری از خط آهن قزوین-رشت در آینده نزدیک، موضوع توسعه حمل و نقل عمومی باید از اولویت های مهم استان باشد.
حق لطفی ادامه داد: به همین منظور در بازدید مدیرکل حمل و نقل ترافیک وزارت راه و شهر سازی به همراه شرکت ژاپنی GICA از ظرفیت ها و وضعیت موجود قزوین، این شهر به عنوان یکی از چند شهر مورد تائید در اجرای توسعه حمل و نقل عمومی (TOD) کشور معرفی شد.
وی اضافه کرد: در این راستا سازمان شهرداری و دهیاری های وزارت راه و شهرسازی نیز قول مساعد برای فروش اوارق مشارکت طرح را به منظور تامین اعتبارات مالی را داده اند.
حق لطفی یادآور شد: طی حکمی از سوی معاون حمل و نقل وزارت راه، مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان مدیر اجرایی طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی انتخاب شده است.
وی در ادامه با بیان وجود برخی مشکلات، گفت: وجود یک سند بالادست برای راهنمای ملی طرح، همراهی حوزه شهرسازی و معماری وزارت راه با این اداره کل، تامین ناوگان ریلی مناسب و کافی، ارتباط نزدیک و مداوم بین حوزه های مدیریت شهری، شهرداری، راه آهن با اداره کل راه و شهرسازی از الزامات ضروری در راستای تحقق طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی خواهد بود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.