به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: اجتماعی شدن به معنای مشارکت همگانی مردم برای مقابله با مشکل و موضوعی اجتماعی است که در صورت شکل گیری آن مقابله با آسیب های این حوزه بسیار سهل تر خواهد شد.
وی ادامه داد: مردم با اجتماعی شدن یک مساله به دغدغه مشترکی در خصوص آن دست می یابند که باید برای حلش به صورت جمعی اقدام کنند.
زاهدی ادامه داد: محله محوری مهمترین موضوع در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی است چون آسیب دیدگان اعتیاد و کسانی که در معرض آسیب هستند به معتمدان محله ها برای حل مشکل خود اعتماد بیشتری نسبت به مسئولان دارند.
استاندار قزوین گفت: در طرح های محله محور می توان با ارتباط مستقیم به وسیله افراد مورد اعتماد مردم مانند بهورزان، معلمان و روحانیون محلات برای حل مشکلات و کنترل آسیب ها اقدام کرد.
زاهدی اضافه کرد: باید هماهنگی بیشتری میان شورای اجتماعی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان صورت گیرد و تقسیم کاری محلی و کانونی میان دستگاه ها برای جلوگیری از موازی کاری در زمینه مقابله با آسیب ها انجام شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان کرد: می توان با شناسایی نیازهای مهارتی معتادان آنها را به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کرد تا با آموزش مهارت ها برای اشتغال معتادان نیز اقدام کرد.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نیز در این نشست گفت: برگزاری منظم کمیته های پنجگانه، حضور در واحدهای صنعتی و پیگیری های برنامه های اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی دراین واحدها، توزیع سه هزار جلد کتابچه باورهای غلط، حضور در جشنواره نوجوانان سالم، افتتاحیه کنگره 60،شرکت در همایش پیاده روی و برگزاری ایستگاه نقاشی از جمله اقدامات صورت گرفته این شورا در ماه گذشته بوده است.
اردشیر صفاپور افزود: در بازرسی از مزارع استان طی ماه گذشته تیم هایی مشترک با همکاری سازمان جهاد کشاورزی وارد عمل شدند که به کشفیاتی نیز در این زمینه منجر شد.
این مسئول اضافه کرد: اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که امیدواریم با همکاری دستگاه ها شاهد توفیقات خوبی در این زمینه باشیم.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.