به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، بهمن نقیبی افزود: با توجه به افزایش حجم خرید و فروش فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان، شهروندان باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
وی در خصوص خرید و نگهداری فرآورده های خام دامی به شهروندان توصیه کرد تا ضمن دقت در تاریخ تولید محصولات، نسبت به رعایت شرایط زنجیره سرد از سوی فروشندگان اطمینان حاصل کرده و از خرید گوشت و سایر فرآورده های دامی خارج از یخچال خودداری کنند.
نقیبی اضافه کرد: افرادی که اقدام به خرید گوشت چرخ کرده می کنند به تاریخ مصرف و لیبل محصول دقت کافی داشته و از خرید گوشت هایی که چرخ شده اند، خودداری کنند.
به گفته وی، برخی از شرکت های معتبر اقدام به فروش گوشت های چرخ کرده بسته بندی شده می کنند که شهروندان می توانند اقدام به خرید آنها کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین، یکی از روش های ساده کنترل کیفی ماهی های منجمد را استفاده از یک شی فلزی داغ دانست و گفت: افراد می توانند یک وسیله فلزی مانند چاقو را داغ کرده و آن را در بافت ماهی یا هر نوع فرآورده خام دیگر داخل کنند که در صورت مناسب بودن فرآورده، بویی شبیه کباب گوشت یا ماهی از آن متصاعد می شود.
وی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می شود تا در صورت امکان برای خرید از ماهی های منجمد و بسته بندی شده که دارای تاریخ تولید و انقضا (با در نظر گرفتن ظاهر مناسب، بدون خونابه، نرمی بافت و یا تغییر شکل و رنگ و بوی نامطبوع) هستند، استفاده کنند.
نقیبی ادامه داد: مردم همچنین از خرید بوقلمون قطعه قطعه شده و خارج از بسته بندی های دارای تاریخ و لیبل خودداری کنند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19 کارشناس، 6 کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.