به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز شنبه در بازدید از شهرک صنعتی کاسپین قزوین، افزود: سال گذشته نیز تسهیلات خوبی به واحدهای تولیدی و صنعتی کشور، به خصوص استان قزوین اختصاص یافت که در نتیجه آن بسیاری از واحدهای تولیدی مورد حمایت قرار گرفتند.
وی با اشاره به توسعه شهرک صنعتی کاسپین، گفت: خوشبختانه با تلاش و کوشش مسئولان مربوطه این شهرک صنعتی در سال های اخیر از توسعه خوبی برخوردار شده است.
وی با بیان اینکه تجربه های خوبی از سرمایه گذاری های خارجی در برخی از شهرک های صنعتی کشور از جمله تبریز داشته ایم، ادامه داد: شهرک صنعتی کاسپین قزوین نیز با استقبال خوب سرمایه گذاران خارجی روبرو شده که در این زمینه باید به سمت تبدیل شدن به یک شهرک سرمایه گذاری خارجی پیش برود.

**رونق اقتصادی در شهرک صنعتی کاسپین مشهود است
معاون اقتصادی استاندار قزوین نیز در این بازدید گفت: رونق اقتصادی در این شهرک صنعتی به طور کامل مشهود است و حتی ظرفیت تبدیل شدن به یک شهرک سرمایه گذاری خارجی را نیز دارد.
منوچهر حبیبی با اشاره به اینکه در کمیسیون لوایح دولت موضوع معافیت مالیاتی شرکت های مستقر در این شهرک که تا شعاع 120 کیلومتری از پایتخت قرار دارند را مطرح کرده اما هنور به نتیجه نرسیده ایم، افزود: امیدواریم هرچه سریع تر به این خواسته واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین رسیدگی شود.

**مشکلات واحدهای تولیدی امسال به طور جدی پیگیری می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز در این بازدید گفت: در راستای حمایت از کالای ایرانی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تحصیل کرده اقداماتی صورت گرفته و بازدیدهای انجام شده با حضور مسئولان بلند پایه صنعت کشور نیز در همین رابطه شکل می گیرد.
علی پرزحمت افزود: در این سفرها مشکلات موجود در قالب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می شود تا با سرعت بیشتری بتوانیم برای حل معضلات موجود اقدام کنیم.

**شهرک سرمایه گذاری خارجی در استان راه اندازی می شود
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در این رابطه گفت: یک هزار و 374 قرارداد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین منقعد شده و هم اکنون نیز 651 واحد تولیدی در آن فعالیت دارند.
حمیدرضا خانپور ادامه داد: هم اکنون نیز در حال پیگیری تخصیص 300 هکتار از اراضی مجاور این شهرک برای راه اندازی شهرک صنعتی خارجی هستیم تا به زودی شاهد راه اندازی و بهره برداری از آن باشیم.
در این بازدید معاون وزیر صنعت، معاون و تجارت به همراه جمعی از مسئولان استان از یک شرکت تولید انواع بیسکویت و ویفر با 2 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد 2 هزار فرصت شغلی، یک واحد تولیدی در زمینه تولید قطعات خودرو با 300 نفر اشتغالزایی و یک کارخانه نیمه کاره در زمینه تولیدی ظروف پلاستکی بازدید کرد.
وی همچنین از نمایشگاه دائمی محصولات شرکت های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین نیز بازدید به عمل آورد.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی، یک شهر صنعتی و سه هزار و 600 واحد تولیدی است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.