به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین افزود: بودجه استان قزوین با توجه به موارد یاد شده از راندمان پایینی نسبت به سایر استان های کشور برخوردار است اما در سال 96 با رشد 26 درصدی و امسال نیز نسبت به میانگین 11 درصدی در نظر گرفته شده، 13 درصد رشد داشته است.
به گفته وی، در این بخش تلاش مدیریت استان باید به جای کسب رتبه بودجه ای، به سمت رشد بودجه ای باشد.

** قزوین در امر مدیریت می تواند بسیار بهتر از اینها عمل کند
زرآبادی با بیان اینکه این استان توانایی مدیریت بهتر از اینها را نیز دارد، گفت: البته باید توجه داشت استاندار کنونی قزوین از تجربه فراوانی در عرصه های مختلف مدیریتی برخوردار بوده اما امیدواریم با همراهی مسئولان دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه به عنوان بازوان جریان ساز جامعه، به نقطه ایده آل مدیریتی برسیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: قزوین همواره دارای مدیران غیربومی بی شماری بوده در حالی که حتی مدیران پایین دست برخی دستگاه نیز از این منطقه نیستند اما متاسفانه بعضی از مدیران بومی راس کار نیز مورد تخریب قرار می گیرند که این مساله سابقه دیرینه ای دارد.
وی در ادامه با انتقاد از نحوه انتصابات مدیران استانی، اظهار کرد: متاسفانه این مساله از گذشته های دور در تمامی نقاط کشور به چشم خورده تا جایی که تنها در دولت نهم و دهم بیش از 500 هزار نفر به بدنه دولت اضافه شدند.
وی با بیان اینکه باید از بانوان شایسته و توانمند نیز در امور مختلف استفاده کرد: افزود: یک نماینده مجلس در چیدمان مدیریتی یک استان تنها می تواند نظر خود را بیان کند اما باید بپذیریم که نگاه مثبتی در این زمینه نیست در حالی که بانوان ما از نظر عملکردی در حوزه های کاری خود به مرابت موفق تر از آقایان عمل کرده اند.

** اتفاق نظر برای فیلتر شدن تلگرام وجود دارد
این نماینده مجلس با بیان اینکه اتفاق نظر در فیلتر شدن تلگرام وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه کشور ما تجربه های فراوانی را در خصوص اعمال برخی محدودیت ها از جمله ماهواره و ویدئو داشته که حتی از آن آسیب هم دیده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز تکنولوژی مسیر خود را همواره در جوامع بشری طی می کند و اینکه اگر کانالی فیلتر شود از فیلتر شکن ها استفاده می شود، باید با روش های بهتری وارد عمل شد.
وی اضافه کرد: من به عنوان یک نماینده با مساله فیلترشدن مخالم اما موافق تقویت پیام رسان های داخلی هستم و باید این روش معقول را پیشه برنامه های خود کنیم.

** روش ها و سیاست گذاری ها در مساله حجاب تاکنون درست نبوده است
زرآبادی با بیان اینکه همواره با مساله حجاب موافق بوده و هستم، ادامه داد: اگرچه هیچ یک از روش ها و سیاست گذاری های انجام شده در این زمینه کافی و درست نبوده، باید تغییر نگرشی در آن صورت پذیرد.
وی به حوادث اخیر پیش آمده و انتشار آن در فضاهای مجازی، گفت: بدون شک بانوان ما اگر بحث های امنیتی برایشان پیش بیاید بدون درنگ به پلیس مراجعه می کنند اما وقوع چنین حادثه هایی نباید باعث شود تا از این پس شهروندان نسبت به عملکرد ماموران نیروی انتظامی بی اعتماد شوند.

** طرح 2 فوریتی ساماندهی بازار خودرو با مخالفت مجلس روبرو شد
زرآبادی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر علت مخالفت مجلس با طرح 2 فوریتی ساماندهی بازار خودرو، گفت: با وجود درخواست 217 نماینده مجلس در این باره، یک فوریت آن با امضای 162 نماینده به تصویب رسید.
وی اضافه کرد: نمایندگان در طرح خود تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو را داشتند که سرانجام به صورت طرح یک فوریتی در مجلس، قرار شد ظرف مدت یک ماه مورد رسیدگی قرار ‌گیرد.
وی ادامه داد: مجلس دهم اعتقاد ویژه ای در بخش واردات خودرو و نیز قیمت و استاندارد بودن خودروهای داخلی داشته و به شدت آن را مورد پیگیری قرار می دهد.
این نماینده مجلس در پایان گفت: رسیدگی به امور جوانان و بانوان، تلاش در جهت انتقال آب سد طالقان به شهرهای استان، تخصیص بودجه احداث بیمارستان 700 تختخوابی، رسیدگی به مشکلات صنایع استان و دادن بیش از 120 تذکر در صحن مجلس به موضوعات ملی و استانی از جمله اقدامات انجام شده در طول مدت حضورم در مجلس بوده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.