به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده سه شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: عدالت آموزشی یعنی اینکه در مناطق محروم، دانش آموز از همان امکانات آموزشی برخوردار باشد که یک دانش آموز در مرکز شهر برخوردار است.
وی اضافه کرد: نظام آموزشی کشور با جداسازی از مفهوم واقعی عدالت آموزشی دور شده است و مانند دوره های گذشته نمی توان کمبودهای خود را در هر زمینه ای با ارایه آمار جبران کرد.
حکیم زاده ادامه داد: در وضعیتی که برخی مافیا در حوزه کنکور و موسسات آموزشی با تبلیغات وسیع در رسانه ها اهداف خود را پیش می برند، آموزش و پرورش نمی تواند برای برقراری عدالت آموزشی آنگونه که باید، کار کند.
وی با بیان اینکه راه صرفه جویی از آموزش و پرورش نمی گذرد، افزود: آموزش با کیفیت در گرو یک عنصر کیفی به نام معلم است که باید با برنامه ریزی درست به جلو حرکت کند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پوشش 70درصدی مقطع پیش دبستانی در کشور بر اهمیت این دوره در رشد شخصیت دانش آموزان تاکید کرد و افزود: یکی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید اختصاص ردیف بودجه خاص به این مقطع در مناطق مرزی و محروم کشور بوده است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از برقراری نظام آموزشی 3-3-6، این اقدام را کاری غیرکارشناسی دانست و گفت: در کشورهایی که این سیستم اجرا شده است، سن آموزش را از پنج سالگی آغاز کرده اند.
وی افزود: در راستای افزایش پوشش تحصیلی مقطع پیش دبستانی از مشارکت همه دستگاه ها استقبال می کنیم اما این موضوع نباید محوریت تصمیم گیری در آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار دهد.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: قزوین با کسب رتبه دوم از استان های موفق و پیشتاز در پوشش پیش دبستانی بوده و با حمایت های دستگاه های مختلف می تواند با افزایش 100درصدی به استان اول کشور از نظر پوشش پیش دبستانی تبدیل شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در سفری 2روزه به قزوین در همایش هایی با حضور مربیان پیش دبستانی، اولیای نوآموزان و دانش آموزان ابتدایی شرکت کرده و فردا چهارشنبه نیز در جشنواره جابرحیان حضور خواهد یافت.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.