در این گزارش، پروین شهسواری خبرنگار ولایت گفت و گویی با مدیر باغبانی جهاد کشاوزی قزوین داشته و وی با اشاره به خسارت وسیع سرما به باغات و مزارع استان گفته است درختان گیلاس در الموت، درختان گردو در کل استان، انگور در تاکستان و ضیاء‌آباد، پسته در بوئین‌زهرا از این سرما و برف مصون نماندند و خسارت‌های وسیعی دیدند.
وی افزوده است درختان دیگر نیز که در مرحله گل دهی بودند از این وضعیت مصون نماندند و سرمازدگی در آنها مشهود است.
ولایت در مطلبی با تیتر از ریسمانسنج تا بلدیه نگاهی گذرا به چگونگی شکل گیری شهرداری در قزوین داشته و محمد حسن سلیمانی در ابتدای این مطلب نوشته است بلدیه (شهرداری) قزوین در سال 1326 ه. ق با انتخاب حاج میرزا حسین صالحی شهیدی ملقب به «صدرالعلما» به عنوان نخستین رییس بلدیه آغاز به کار کرده است
در ادامه این مطلب آمده است: هرچند پیش از آن نیز در سال 1305 ه. ق به هنگام حکمرانی شاهزاده ا... ‌قلی‌خان ایلخانی در قزوین، اداره‌ای به نام «ریسمانسنج» در این شهر تشکیل گردیده بود که وظیفه دریافت عوارض از مردم و انجام برخی اقدامات عمرانی و خدماتی را برعهده داشت.
روزنامه ولایت در ادامه اخبار تغییرات قیمت طلا و سکه که هر روز به چاپ می رساند نوشته است هفته گذشته بار دیگر در حالی که قیمت طلا در بازار قزوین رو به کاهش رفته بود، در آخرین روز کاری سکه تمام بهار آزادی روند صعودی یافت و در تازه ترین تحول در این بازار 14هزار تومان افزایش یافت.
ولایت همچنین به نقل از رییس اتحادیه قصابان استان کاهش عرضه دام را دلیل افزایش قیمت گوشت در استان اعلام کرده و از قول حمیدرضا دایی دایی افزوده است به نظر می رسد با نوسانات نرخ دلار، قاچاق دام زنده افزایش داشته و همین موضوع می تواند در کاهش عرضه دام در میادین توزیع تاثیرگذار باشد.
روزنامه ولایت به مدیر مسئولی سید عبدالعظیم موسوی و محمدحسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.