زهرا غلامرضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که شرایط به کارگیری آنان در مشاغل مختلف با گذراندن دوره های آموزشی و دریافت گواهی کسب و کار فراهم شده است می‌توانند تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از بهزیستی دریافت کنند.
وی یادآور شد: اداره کل بهزیستی قزوین سال گذشته 80 نفر از معتادان بهبود یافته را پس از شرکت در دوره های آموزشی آماده سازی شغلی به منظور اخذ تسهیلات بانکی به بانکهای عامل معرفی کرد.
غلامرضایی ادامه داد: سقف وام های پرداخت شده در سال قبل بسته به شرایط بازپرداخت فرد و سایر شاخص های ارزیابی شغلی از 50 تا 150 میلیون ریال بود.
وی همچنین گفت: همچنین در سال گذشته شرایط اشتغال 30 معتاد بهبود یافته در واحدهای صنعتی استان فراهم شد.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین، حمایت نکردن خانواده ها، گروه همسالان، محیط و نداشتن شغل را از مهمترین مشکلات در گرایش دوباره معتادان بهبود یافته به مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: برای اینکه دایره شغلی معتادان بهبود یافته روز به روز گسترش یابد، بهزیستی سیاست تشویقی پرداخت بیمه های خویش فرمایی آنها را نیز در دستور کار دارد.
وی، اعتیاد را یکی از آسیب های بزرگ اجتماعی دانست که می‌تواند بستر لازم برای رشد بسیاری از جرایم را فراهم کند و افزود: تمام مراکز اقامتی و درمان و همچنین مراکز کاهش آسیب تحت نظارت بهزیستی با پرداخت کمک هزینه درمان برای معتادان بی بضاعت امکان ورود به چرخه درمان و مراقبتهای بعد آن را برای این افراد فراهم کرده اند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.