به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین شیرین نادری افزود:در این خصوص چند پرونده تشکیل و برای رسیدگی به دادگاه مربوطه ارسال شده است.
وی اضافه کرد: در این بازه زمانی سه هزار و 623مورد کیفیت روغن مصرفی، دمای یخچال و سردخانه، شوری نان های سنتی،رطوبت مکان ها و دمای موادغذایی در حال سرو با استفاده از تجهیزات قابل حمل توسط بازرسان بهداشت محیط، سنجش شده است.
نادری ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تعداد چهار هزار و780 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع، هزار و123 بازدید از اماکن عمومی، تعداد 188بازرسی از اماکن بین راهی و 485 بازرسی سامانه های آبرسانی انجام شده است.
وی گفت:در این مدت همچنین هزار و 357 مورد اخطار بهداشتی به متصدیان برای رفع نواقص بهداشتی صادر و 33 مکان نیز به دلیل تخلفات بهداشتی مهر و موم شده است.
وی افزود: آب آشامیدنی و آب استخرهای شنا نیز زیر ذره بین بازرسان قرار داشته به طوری که چهار هزار و 537 مورد کلرسنجی و 540 مورد نمونه برداری میکروبی انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین 301 مورد نمونه از موادغذایی عرضه شده برداشت و به آزمایشگاه کشیک ارسال شده است.
کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان قزوین افزود:در راستای بازرسی مشترک با سازمان های مربوط از جمله میراث فرهنگی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، تعزیرات حکومتی، اداره کل دامپزشکی و صنعت، معدن و تجارت نیز 34 بازدید مشترک تاکنون انجام شده است.
نادری افزود: سامانه سراسری 190شکایات مردمی نیز تاکنون190شکایت مردمی را ثبت کرده که در سریع ترین زمان ممکن توسط بازرسان رسیدگی شده است.
وی افزود:تعداد چهار هزار و 656 باب مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس و تعداد یکهزار و269 باب اماکن عمومی حساس مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.
برنامه بسیج سلامت نوروزی از روز 15 اسفندماه 96 همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از 100 تن از بازرسان بهداشت محیط آغاز شده است.
6012/7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.