شیرین نادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح ملی بسیج سلامت نوروزی که از 15 اسفندماه آغاز شده، تمام اماکن عرضه کننده موادغذایی از جمله آجیل و خشکبار فروشی ها، قنادی ها و نیز اماکن حساس مانند رستوران ها و مراکز بین راهی مورد بازدید بهداشتی کارشناسان ما قرار می گیرند.
وی، تامین ایمنی مواد غذایی، بهداشت آب و اماکن عمومی و حفظ سلامت شهروندان و مسافران را از اهداف این طرح دانست و ادامه داد: در قالب این طرح تمام مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن خدماتی بین راهی، سرویس های بهداشتی، رستوران ها و سایر اماکن عمومی مورد نظارت و بازرسی ماموران واحد بهداشت محیط قرار می گیرد.
به گفته نادری، آزمایشگاه های آب و نمونه برداری موادغذایی نیز در تعطیلات نوروزی فعال بوده تا نمونه برداری از آب و مواد غذایی و سایر اقلام از جمله آجیل و خشکبار انجام شود.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، 50 تیم از مرکز بهداشت در ساعت های ادارای و غیراداری، بازرسی بر تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن اقامتی استان قزوین را به صورت شبانه روزی انجام می دهند.
نادری اضافه کرد: از 21 هزار مکان تحت پوشش مرکز بهداشت استان، هفت هزار مورد در تعطیلات نوروزی مورد بازدید قرار می گیرند که سامانه های آبرسانی، استخرها و امکان بین راهی از جمله آنها هستند.
وی با بیان اینکه مردم بهترین بازرسان ما در بخش نظارت بر بهداشت مواد غذایی هستند، از آنها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را با سامانه 190 در میان گذاشته تا در اسرع وقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.