به گزارش ایرنا، مراسم اصلی این آیین در استان قزوین با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استانی در مدرسه دخترانه صدیقه کبری(س) قزوین برگزار شد.
استاندار قزوین در این مراسم با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه،گفت: معلمان مدارس در ترویج و توسعه این فرهنگ و بسط نگاه نوع دوستانه در بین دانش آموزان نقش بسیار موثر دارند.
عبدالمحمد زاهدی، ترویج و گسترش فرهنگ بخشش و نیکوکری در جامعه را مهم ترین پیام جشن نیکوکاری عنوان کرد و افزود: میزان بخشیدن مهم نیست بلکه نفس آن ارزشمند است و به تمام انسان ها یاد می دهد که مالک چیزی در دنیا نیستند و اموال آنها امانتی در نزد انسان هاست که خداوند به آنها عطا کرده و باید از آن به همنوعان خود ببخشند.
وی با بیان اینکه شرایط امروز دنیا به گونه ای است که هم توزیع ناعادلانه در سطح جهان و هم در جوامع کوچکتر وجود دارد،افزود: این ما هستیم که باید تلاش کنیم لبخند را در چهره کودکان دیگر بنشانیم تا نوروز را با لباسی نو و با شادی بگذرانند.
استاندار قزوین گفت: نیازهای اولیه همچون پوشاک و سایر خدمات رفاهی بار مسئولیت ما مسئولان اجرایی و همچنین مردم را در کمک به اقشار نیازمند سنگین تر می کند.
وی افزود:در این راستا کودکان و نوجوانان با دل هایی پاک تر و صادق تر از بزرگترها می توانند الهام بخش سایر افراد جامعه در ترویج و گسترش فرهنگ بخشش و نیکوکاری باشند.
همزمان با روز نیکوکاری و در آستانه فرا رسیدن عید نوروز، پایگاه های نیکوکاری در یک هزار و 873 نقطه استان قزوین مستقر شده اند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.