به گزارش ایرنا، در این میزگرد علاوه بر تشریح برنامه های درنظرگرفته شده برای شهروندان و گردشگران در تعطیلات نوروز 97، نقاط ضعف و قوت و چشم اندازهای حوزه گردشگری در قزوین نیز مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
این میزگرد با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر قزوین و محمددرافشان سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین و همچنین نادر محمدی معاون گردشگری و مجتبی عباسی کارشناس مسئول مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی قزوین برگزار شد.
علی فرخزاد معاون هماهنگی عمرانی استاندار قزوین در این میزگرد با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای تبدیل قزوین یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور،گفت: تقویت زیرساخت های گردشگری و همچنین اجرای طرح های حوزه راه همچون خط آهن قزوین-رشت، دو خطه کردن خط آهن قزوین-تهران و قزوین-زنجان و احداث جاده های قزوین-الموت-تنکابن و قزوین-الموت-کلاچای افق های جدیدی را پیش روی گردشگری استان بازخواهد کرد.
وی همچنین از برنامه ریزی برای ارایه تسهیلات مورد نیاز مالی توسط بانک ها به فعالان حوزه گردشگری خبر داد و گفت: تقویت این بخش به عنوان محور توسعه استان به اولویت نخست مدیریت ارشد استان تبدیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین نیز در این میزگرد به برنامه های این دستگاه در نوروز 97 اشاره کرد و گفت: امسال برنامه های متنوعی را برای این ایام پیش بینی و تدارک دیده ایم که خیلی از آنها با مشارکت و همکاری شهرداری برگزار و اجرا می شوند.
محمدعلی حضرتی با بیان اینکه برنامه های این ایام با شعار ' قزوین شاداب، نزدیک ترین مقصد گردشگری' برگزار می شوند،افزود: برپایی نمایشگاه های و بازارچه های صنایع دستی در بناهای تاریخی، همایش نوروز در سپهر فرهنگی ایران، افتتاح موزه آب در آب انبار سردار، جشنواره برکت با هدف معرفی انوان نان های سنتی در دولتخانه صفوی، جشنواره شیرینی های سنتی و نمایشگاه مردمان لک در خانه زعیم به همراه اولین نمایشگاه گردشگری غذایی در نمایشگاه بین المللی قزوین در کنار دهها برنامه فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های حوزه گردشگری در نوروز 97 هستند.
سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این میزگرد به تشریح برنامه های این سازمان در نوروز 97 پرداخت و گفت: برگزاری جشنواره عمو نوروز در 3 مرحله که 2 مرحله آن برگزار شده است در کنار جشنواره های سنن و آیین های ایرانی، هفت سین و سفره های نوروزی، و تخم مرغ های رنگی، راه اندازی اتوبوس شادی و کاروان استقبال بهار و راه اندازی پنج گالری معرفی توانمندهای گردشگری قزوین در بوستان ها از جمله این برنامه هاست.
وی اظهار کرد: ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان و همچنین اجرای برخی از این برنامه ها در نقاط کم برخوردار و منفصل شهری با هدف تمرکززدایی از اجرای برنامه ها در نقاط مرکزی شهری از ویژگی های برنامه های فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در نوروز 97 است.
مشروح گفت و گوهای انجام شده در این میزگرد طی روزهای آینده در سایت و کانال خبری خبرگزاری ایرنا قزوین منتشر خواهد شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.